Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 23:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort får pc til at fryse

Jeg har installeret et Leadtek WinFast A6600TD 256 MB DDR
Efter jeg har installeret det fryser pc´en når jeg forsøger at spille forskellige spil som jeg ellers kunne spille med et ældre radeon kort 64MB
Jeg har forsøgt mig med en anden driver, en som er godkendt af microsoft hvilket den fra Leadtek ikke er.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1309
den virker nu identisk med den jeg fik med og det hjalp ikke.
Har også forsøgt denne driver
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
jeg har forsøgt at deaktivere så meget jeg kunne i indstillingerne for kortet.
Mit bundkort er MicroStar 6818 og 1000mhz pentium 3
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=282&kind=1
Windows xp med sp2
Hvordan får jeg det kort til at køre ?
jeg har nu afprøvet et andet kort i maskinen,
det er også et leadtek, bare i 128MB Winfast A360 le td
og der er nøjagtig samme problem, har flere spil (need for speed - Prince of persia)
de køre lige indledning men lige når de skal loade spillet så fryser maskinen
fuldstendig så jeg kun kan slukke på den kedelige måde.
har også afprøvet mit gamle kort igen radeon fsc 64 mb er det det er (gjorde det lidt mindre længere oppe på siden kan jeg se c",)  )
og det køre altså fint, ja godt ser det jo ikke ud men det køre uden problemer !
Har lige prøvet med større strømforsyning, havde 150 watt, har nu en på 300 watt. men det hjalp heller ikke.
jeg kan godt se film, men starter jeg et spil så fryser den !
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 23:13 #1
nå det koksede lidt da det er klippet sammen fra tidligere spørgsmål
Avatar billede c-holst Novice
21. februar 2006 - 23:46 #2
find nyeste driver til dit grafikkort
www.nvidia.com eller www.ati.com mest almindelige kort

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren
Avatar billede c-holst Novice
21. februar 2006 - 23:47 #3
reinstaller chipset drivere
direct x
opdater windows
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 23:54 #4
Har installeret nyeste via 4 i 1 og har fra leadtek cd prøvet med via drivere og via agp, og har direkt x 9.0c
windows update er up to date  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2006 - 23:56 #5
Ok C-holst, prøver det lige  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2006 - 01:34 #6
I fejlsikker tilstand kunne jeg kun slette driveren, kortet figurerede ikke i enhedshåndtering og jeg kunne heller ikke køre sfc /scannow i fejlsikker tilstand
så genstartede i normal tilstand og slettede kortet i enhedshåndtering og kørte sfc /scannow den skrev ikke om den fant/rettede noget ! genstartede igen og installerede nyeste driver og det ser fint ud lige til jeg starter et spil, så går den bare totalt i stå, har også prøvet at reinstallere via drivere
Avatar billede c-holst Novice
22. februar 2006 - 06:45 #7
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153397
er det dette kort
inden vi går videre til at fejlsøge på hardwaren, ville jeg selv prøve en repair af xp
husk backup for en god ordens skyld
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

og så kunne du forhøre dig lidt, om der er nogen, som har en kraftigere psu, du kunne Låne da den evt kan ligge der, vil lige hente manualerne til bundkort og gfx, for at kigge lidt på det

åben dit kabinet og gør rent invendigt. husk at afbryde strømmen. brug ikke kompressor, køb evt trykluft på dåse.
støvsugning er helt på eget ansvar!!! da dt kan udvikle statisk elektricitet og besadige komponenter. gå forsigtigt frem på laveste effekt med børsten på
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 08:41 #8
Glem alt om drivere direkte fra nvidias hjemmeside. De kører langt fra optimalt. Jeg har selv et gf6200, og min pc crashede hver gang jeg startede hl2. Den nåede dertil hvor menuen skulle vises, og crash :( JEg kan varmt anbefale at du bruger NGO's optimerede nvidia driver. Den fås ikke bedre ;)

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1325

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 08:47 #9
Selv 300 watt er i underkanten til gf6600. Kortet suger en del strøm, derfor også det ekstra strømstik bag på den. Min kammi har f.eks 3x120mm blæsere, en hd, et cdr, en dvd brænder og en 300w psu. Hver gang han startede sin maskine op kom der en besked på skærmen der fortalte at grafikkortet ikke kørte som det skulle da det ikke fik strøm nok.
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2006 - 12:31 #10
ja men systemet kan kører på 150 watt med det gamle kort, altså har det nye kort minst 150 watt til rådighed, begge omtalte winfast kort køre glimrende i en anden pc med 300 watt, og den er noget større / større strømforbrug.
har lige afprøvet at bruge begge stømforsyninger på engang,
Så det er ikke srømmen der er probleet c",)
pc har lige være totalt adskilt og rengjort, da der skulle skæres med elektrisk stiksav for at få den nye psutil at være der.
ja det er det kort der´ c-holst (men også winfast 360 le td)
min windows cd er ikke en rigtg en, men en recover, kan den bruges ?
der står noget om en cd key, sådan en har jeg aldrig fået, har dog haft formateret den en gang og reinstalleret uden den bad om koden
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 13:35 #11
Så vil det være det samme denne her gang, altså at du kan installere uden kode.
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2006 - 18:58 #12
Jeg har købt et nyt motherboard / cpu / ram  som jeg skal til at hygge mig lidt med, så må vi lige se, det burde løse problemet c",)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 22:11 #13
Jeg er ikke helt sikker på om den recovery disk virker efter du har skiftet delene. Mon ik de har lavet den så den kun kan bruges med deres hardware.
Avatar billede gurly Praktikant
24. februar 2006 - 00:23 #14
innercitydk > Fujitsu er vist lidt mere large end andre på det område, opgraderede bios på en amitech maskine engang og så var det slut med at bruge den recovery !
men bios har jeg da opgraderet på min uden det gjore noget !
Nu skiftede jeg bare bundkortet og da jeg startede maskinen op så var det første den ville at windows ville produktaktiveres !
internettet kunne den jo ikke få fat i , ringede til det nummer der stod og så skulle man taste en id kode ind, men koden kunne ikke genkendes og jeg blev stillet videre til personlig betjening, men de lukkede kl. 22 til 06 , edder rasende blev jeg, på microsoft`s danske side stod at de havde da døgnåben undtagen i enkelte lande, intet om det galt danmark ! ringede til norge i stedet, måtte taste hele koden igen inden jeg kunne blive stillet videre, blot for at konstatere at de havde også lukket, prøvede storbritanien og måtte tastecirkuset igennem igen inden en flink engelsk dame hjalp mig med at få pisset aktiveret så jeg kunne få startet den op,
og den kører glimrende nu, så det var hverken windows eller drivere den var gal med, jeg tror der er noget skummel ved det bundkort der´ eller også er det simpelthen ikke kompatibelt med sådan et stort grafikkort, så c-holst kom nok tættest på svaret og andre nyttige ting så hvis du lige ligger svar c-holst
Avatar billede c-holst Novice
24. februar 2006 - 09:18 #15
sætter dog pris på at dele med innercity, da jeg nu også mener han har leveret en god insats. hold shift ned og marker de navne du mener skal have point.

Håber at kunne give dig mere præcis vejledning en anden gang

hvad købte for øvrigt af dele, hvis jeg må være lidt nysgerrig:-)
Avatar billede gurly Praktikant
25. februar 2006 - 21:32 #16
Jeg købte et gigabyte 8vm800m-775 og en intel celeron 2.66 gb
og 512 mb pc3200
Avatar billede c-holst Novice
26. februar 2006 - 13:29 #17
innercitydk, du siger bare til:-)
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2006 - 13:36 #18
Jeg kan jo ikke give folk point når de ikke ligger svar !