Avatar billede mugisteen Nybegynder
21. februar 2006 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

InDesign / Illustrator Gradient effect på tekst?

Hej.

Jeg står og skal lave en plakat, og jeg har lidt problemer med at få den som jeg vil ha det. Jeg skal lave en gradient på teksten (2 farver).

Men når jeg laver en gradient i InDesign eller Illustrator, så bliver det en 3 farvet gradient, uanset farvevalg så lægger den en
tynd hvid gradient i midten (men kan jo flyttes, men er der stadig) I photoshop kan jeg sagtens lave en gradient på teksten som jeg vil ha det.

Men jeg tænkte om der ikke var en slags "layer > blendings options" i Illustrator som der er i photoshop?

Jeg ved ikke om jeg gør et eller andet forkert, er lidt ny til både InDesign og Illustrator. :-/
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. februar 2006 - 23:16 #1
Hmm nok fordi der er en defeault gradient.
Hvis du har fat i værktøjs-paletten Gradient, så skal du blot taget fat i den lille pil med farven i og trække den ned af - så hopper den af.

Ved ikke helt om det er det du mener.

Ellers får man også det bedste resultat i illustrator ved at gøre følgende.
Hvis det ikke gøres kommer din gradient på hvert enkelt bogstav, istedet for på helheden.

Vælg tekstboksen
Ctrl+shift+o  for at outline
Ctrl+shift+g  for at ungroupe
Ctrl+8  for at sætte sammen til én form (compound shape)

Og til sidst tryk "." (punktum) for at skifte til gradient
Avatar billede mugisteen Nybegynder
27. februar 2006 - 11:30 #2
Det virkede som du sagde, med at trække den lille pil med farven ned, jeg takker mange gange for din hjælp : )
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. februar 2006 - 11:52 #3
Var så lidt :)