Avatar billede -fozzi Nybegynder
21. februar 2006 - 17:14 Der er 1 løsning

Lav router til firewall

Hej.

Har fået en ny router og tænker nu på at lave min gamle cisco 806 router om til en firewall.

Hvordan gør man det nemmest og hvordan?

Jeg har rodet lidt med FreeBSD og Linux før, så det kunne være en mulighed at smide noget på og så styre det over ssh?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2006 - 20:13 #1
Du har to muligheder. Du kan skrive et nyt operativ system til din Cisco, der indeholder en firewall, eller du kan købe firewall feature set til din boks fra Cisco.

Hvis du er lidt heldig, kan den firmware du har i boksen allerede bruges. Hvor meget den kan afhænger af hvilket feature set og hvilken IOS (cisco's operativsystem) du har. Jeg vil foreslå dig at du læser boksens dokumentation og finder ud af hvordan du ser hvilke versioner du har installeret i boksen og så tager det derfra