Avatar billede goldmember Nybegynder
21. februar 2006 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Public Function connect(var)

Hej.

Jeg sidder lidt fast i denne funktion.

public function connect(var)

    const adopenforwardonly = 0
    const adlockreadonly = 1
    const adcmdtext = 1

    'Åbn forbindelsen til databasens
    dim cn, cnstr
    set cn = server.CreateObject("adodb.connection")
    cnstr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
    cnstr = cnstr & "Data Source=" & server.MapPath("db/mydb.mdb") & ";"
    cn.connectionstring = cnstr
    cn.open

    'Åbn recordset
    set rs = server.CreateObject("adodb.recordset")
    rs.open var, cn, adopenforwardonly, adlockreadonly, adcmdtext
end function

Kommer med fejl: Microsoft JET Database Engine (0x80040E10)
Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

ved "rs.open"

Men hvis jeg skriver en statisk sql string i stedet for "var", efter "rs.open", virker det fint nok.

Grunden til at spørger, er fordi i stedet for, heletiden at skrive en connection, ville jeg bruge connect("SQL String"). Men som i kan høre, har det skabt mig problemer!

Kan nogen hælpe?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. februar 2006 - 17:19 #1
Det er nu ikke nogen speciel effektiv teknik at oprette en connection til din database hver gang at du skal udføre en SQL-sætning. I stedet bør du åbne en Conn i toppen af din side, bruge denne til atte dine kand, og så lukke den sidst på siden.

Bortset dette, så gætter jeg på at det aktuelle problem måske kan løses ved at bruge et andet navn end "var" - måske "sql"?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. februar 2006 - 19:09 #2
Har du fået kigget på det?
Avatar billede goldmember Nybegynder
01. marts 2006 - 08:56 #3
Jeg har fået det opklaret...

Det var ikke på grund af det med, variablerne, det var bare min IIS(Internet Information Services) der var defekt...