Avatar billede mjl Nybegynder
20. februar 2006 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ja eller nej til slet

Hej der...

Jeg har en funktion i PHP, der skal slette noget data i en MySQL-database ...

Noget i stil med ...

if slet, så slet post med ID-nr. xxx

Men inden den går videre, og sletter posten i DB'en, ville det være rart med en "er du sikker..." box - men jeg ved ikke hvordan man laver den - gør du?

hilsen Conrad
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 16:39 #1
<a href="java script: if(confirm('Vil du slette?')) { location.href='http://www.foo.dk'; }">Slet</a>
Avatar billede mjl Nybegynder
20. februar 2006 - 16:43 #2
Af hjertet tak - dejligt med hurtig og fin hjælp! Smid svar for points!
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. februar 2006 - 16:44 #3
håber ikke det gør noget at jeg lige spørger om noget: Hvordan kan man lave den om sådan at den ikke vidersender til en side men bare udfører noget kode?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 16:52 #4
Selv tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 16:53 #5
-aco- det er bare at smide koden ind mellem { .. }

f.eks.:

<a href="java script: if(confirm('Vil du slette?')) { alert('Du ville gerne slette'; } else { alert('Lad være med at trykke, hvis du ikke vil slettet!'); }">Slet</a>
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 16:54 #6
<a href="java script: if(confirm('Vil du slette?')) { alert('Du ville gerne slette'); } else { alert('Lad være med at trykke, hvis du ikke vil slettet!'); }">Slet</a>
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. februar 2006 - 17:00 #7
Tak! :)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 17:46 #8
Selv tak

tak for point mjl. :)
Avatar billede mjl Nybegynder
20. februar 2006 - 18:09 #9
Du er velkommen ... :)
Avatar billede yezbarh Nybegynder
20. februar 2006 - 18:09 #10
Nemmere at håndtere det med functions.

<script type="text/Javascript">
function check( id )
{
  if ( confirm ("Er du sikker på du vil slette?" ) )
    {
      location = "slet.php?id = " + id;
    }
      else
    {
      return false;
    }
</script>

også fx:
<a href="java script:check('1');">Slet denne med ID #1</a> <br />
<a href="java script:check('2');">Slet denne med ID #2</a> <br />