Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 16:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

performance 19" tft-slærm

Min nye fladskærm er utrolig bleg i farverne, og bogstaverne i f.eks word er meget utydelige.

Jeg har forsøgt at ændre både opløsning, hertz of farveindstilling, men det hjælper ikke.

Det eneste der hjælper er at kikke nedefra, eller vippe skærmen bagover til 45 grader. Så ser det rigtig fint ud.

Jeg har fået den byttet en gang og det hjalp ikke. Nogen gode ideer ?
Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 16:35 #1
Der skal selvfølgelig stå "hertz OG farveindstilling"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. februar 2006 - 16:38 #2
hvilken model og fabrikat er det?

Det lyder som om at skærmens kontrastforhold er dårligt.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 16:40 #3
Følger der ikke en CD med skærmen som skal installeres ?

Opfører den sig også sådan hos forhandler ?

Ellers skal du bede om et andet mærke eller få dine penge tilbage
Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 16:46 #4
Hannstar performance GF191 19" TFT

Jeg har søgt efter en ny driver på hannstars hp, men kunne ikke finde noget. En søgning på google hjalp heller ikke ret meget
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. februar 2006 - 16:58 #5
Det er hovedsageligt disse 2 tal der er afgørende for billed klarheden: Billedkontrastforhold: 500:1
Billedklarhed: 250 cd/m2

Du skal have en skærm der er bedre end 500:1. Men prisen vil formentligt også stige lidt.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 17:02 #6
Iht. produktspecifikationen 800:1 300cd/m2
Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 17:07 #7
Jeg tror sgu snart jeg smider hele lortet ud.....

Mit trådløse netværk virker ikke, skærmen ser ud ad H til, og mailserveren på mit webhotel "hænger" i op til 7 timer.....  :-(
Avatar billede marz* Nybegynder
20. februar 2006 - 17:16 #8
det lyder mere som om du køre din skærm i forkert opløsning? du skal ikke ændre på din normale 60 hz ved en fladskærm! og farverne skal du bare lade stå til 24bit.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
20. februar 2006 - 17:57 #9
Iflg. specifikationen kan den køre op til 80 Hz, men der er iøvrigt ikke synlig forskel uanset hvor mange hertz der vælges.

Jeg har prøvet at ændre en del på kontrasten, og så finjustere på lys og farver, men f.eks bogstaverne står meget utydeligt
Avatar billede lonerangr Nybegynder
21. februar 2006 - 11:44 #10
James> Smid lige et svar så jeg kan tildele dig lidt point. Det var ganske rigtigt kontrastforholdet den var gal med. Nu ser det faktisk helt fornuftigt ud, men ikke så godt som på den gamle 17", men det skyldes jo måske at jeg burde vælge en større opløsning, hvilket ikke passer så godt til det jeg arbejder med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 12:02 #11
svar.....

Justering betyder meget, men det kan også være at skærmen bare er for billig.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
21. februar 2006 - 12:13 #12
Tjaah... det var egentlig ikke så meget et spørgsmål om prisen. Sælgeren snakkede godt for sin syge moster, og kunne nemt have solgt mig noget dyrere.

Nu prøver jeg lige om jeg kan vende mig til den, ellers kan de få lortet retur.

Tak for hjælpen, også i denne tråd. Den anden åbne tråd omkring trådløst netværk arbejder jeg videre på i weekenden så den også kan lukkes