Avatar billede montrutti Nybegynder
19. februar 2006 - 21:29 Der er 8 kommentarer

Lyd forvrænget

Jeg har nu siddet og roddet med et pisse irreterende proble, i flere timer og må nu krybe til korset, jeg kan simpelthen ikke løse problemet. Det der sker er at når jeg afspiller et stykke musik på min computer bliver lyden forvrænget som om at der er 3d effekter slået til. Men hvis jeg så går ind i lydstyrke panelet og flytter lydstyrke balancen til feks. venstre side, så afspiller den lyden lige så fint. Men for den kvikke lytter så kan dette jo ikke blive den endelige løsning da lyden bliver brugt rigtig meget i forskellige spil såsom counter strike, så sidder man lige pludselig med venstre lyden i begge ører.

Jeg har prøvet med onboard samt jeg har prøvet at sætte et creative soundblaster kort i maskinen og der skete akkurat det samme. Jeg har kigget i bios uden at kunne finde noget der skulle være galt.
HJÆLP jeg er på larstyndskids mark lige nu.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. februar 2006 - 21:34 #1
jeg har før oplevet det at grafik kort drivere ikke spiller sammen med lydkorts drivere. prøv at opdatere dem begge eller blot en ting af gangen
Avatar billede montrutti Nybegynder
19. februar 2006 - 21:35 #2
ok det prøver jeg lige
Avatar billede montrutti Nybegynder
19. februar 2006 - 22:06 #3
Prøvede nu at installere en ny driver til mit creative lydkort hvilket resulterede i at jeg nu står i en situation med omvendte tegn. Nu lyder det til at lyden er ok når jeg har balancen i center, men kører jeg baren til en af siderne bliver lyden forvrænget.
Jeg giver snart fortabt
Avatar billede montrutti Nybegynder
20. februar 2006 - 15:23 #4
ok jeg har nu prøvet og installere et gf 2 mx og fjernet ATI driverne, nu lyder det til at lyden virker. Men nu er jeg så lidt i tvivl for jeg vil jo gerne have mit radeon 9200 kort i computeren igen uden at luden så fucker op igen. Nogen der kender til en driver der virker ?
Avatar billede montrutti Nybegynder
20. februar 2006 - 17:50 #5
Jamen, jeg er nu i samme situation som fra starten, har sat mit Geforce FX5900XT i puteren og nu er samme lydproblem tilbage. Jeg er ude af fatning. Ekstra mange point til den der finder en løsning.
Avatar billede montrutti Nybegynder
20. februar 2006 - 22:15 #6
Ok nu er jeg villig til at sætte flere point til. Det kan simpelthen ikke passe at der ikke er en løsning på dette. Indtil videre er dette prøvet:

Satte et creative soundblaster kort i men samme ting skete når jeg afspillede musik.

Prøvede at sætte andet grafikkort uden ændring af lyden.
Har prøvet diverse opdateringer af lyd driverne.

Jeg har nu mistanke om at det enten er noget på bundkortet eller i BIOS der er sat forkert, men kan ikke finde noget u BIOS.

Mit bundkort er Asrock K7S8X

Hjælp
Avatar billede montrutti Nybegynder
21. februar 2006 - 15:57 #7
Jeg mener selv jeg er kommet lidt videre. Har nu prøvet at afspille forskellige lydformater i både lydoptager (under underholdning) & i winamp uden at der lød forskel. Men når jeg så går ind i kontrolpanel > lyde og lydenheder > Fanebladet Lyde
og så afspiller nogle af de windows lyder så lyder det helt normalt. Jeg har nu prøvet at opdatere BIOS for at se om det virkede, det gjorde ingen forskel.
Avatar billede montrutti Nybegynder
21. februar 2006 - 15:58 #8
Nogen der overhovedet er med på en kigger ?? :D