Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 01:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dvd region på min mac med osx

Findes der en region fri player til osx eller er der en måde jeg kan komme til at afspille alle regioner? Jeg har prøvet selv at lede efter en player. Men kan ikke finde nogen.

Håber der er nogen som kan hjælpe...
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2006 - 01:40 #1
prøv med VLC fra http://videolan.org Den bør kunne klare alt hvad du smider i hovedet på den. Husk lige i systemindstillinger at slå DVD-Player fra som standard-DVD-afspiller(det kan også være at det er i DVD Players egne indstillinger, at du skal slå det fra.)
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 01:53 #2
jeg har fået fat i programmet. Tak! Men det vil ikke afspille dvd'en. Fordi det normale dvd program stadig åbner op. Hvor er det jeg finder det sted hvor jeg slår den automatiske åbning fra?

Tak fordi du hjælper :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2006 - 02:02 #3
I Systemindstillinger er der et panel, der hedder CD'er og DVD'er. Der kan du bestemme hvad der sker, når du sætter en DVD i. Ellers kan du også bare quitte DVD Player, så burde du kunne bruge VLC.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 02:08 #4
Okay nu fandt jeg ud af at få den slået fra. Men den vil ikke afspille den. Den vil gerne åbne men ikke afspille... Underligt!
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2006 - 02:17 #5
Hvad sker der, hvis du i VLC åbner en disk (æble-D)? Får du så mulighed for at vælge dvd'en med et underligt enhedsnavn?
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 02:21 #6
det er hvad jeg har prøvet. Ja det er et underligt enhedsnavn - /dev/rdisk1. Når jeg så trykker ok. Står dvdens rigtige navn på playeren. Men mere sker der ikke.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2006 - 02:35 #7
Når jeg starter fra VLC og siger åben disk med æble-D står der for oven dvdnavn:///dev/rdisk3 og der er en radioknap, der hedder DVD, der er tændt. Ud for radioknappen står der Device Name og automatisk står der så /dev/rdisk3. Pilen til højre for giver mig ingen andre valg. Der står så Title 1 og Chapter 1 nedenunder og der er en OK-knap, som jeg kan trykke på.
Når jeg trykker på den afspilles cd'en, dvs. hovedmenuen kommer frem og jeg kan vælge med min mus.
Har du prøvet andre DVD'er? Det kan sagtens være noget anti-kopisikring, der gør at den ikke virker.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 02:49 #8
Jeg gør helt det samme. Jeg har lige prøvet med nogen danske film. Det virker fint. Dem jeg prøvede først var fra region 1. De virker stadig ikke. Så må det være anti-kopisikringen. Kan jeg gøre noget ved den??
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2006 - 03:04 #9
Tak for point :-)
Men tilbage til dit problem. Har du prøvet at rippe DVD'en over på harddisken med Handbrake? Den er et forsøg værd: http://handbrake.m0k.org/ eller måske 42: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18193 ? Ellers ville jeg nok prøve DVD2oneX: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19238
Jeg har en kammerat, der både afspiller danske og kinesiske DVD'er med VLC, så jeg ved at det virker, men der kan jo godt være noget underlig kopisikring, der faktisk virker.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
19. februar 2006 - 05:43 #10
jeg siger mange tak for din tid...

jeg prøver de andre programmer...

:-)