Avatar billede find-us Nybegynder
18. februar 2006 - 18:31 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

ftp server

Kan ikke se filerne på min ftp server, den logger fint på og skriver så list men der kommer igen hvad er der galt..???

PS. bruger cerberus ftp server og har også prøvet mange andre men der sker det samme!!!
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 19:15 #1
mener det har noget med passiv mode i ens ftp klient. enten skal man bruge det eller også skal det slåes fra  prøv og leg lidt med det
Avatar billede morhan Novice
18. februar 2006 - 19:22 #2
http://slacksite.com/other/ftp.html

der skal åbnes nogle porte til dataforbindelsen. Præcist hvordan den skal konfigureres, kommer an på de netværksdimser som står foran serveren
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:30 #3
Passivt mode og port 21 skal være åben, og lyder som denne fejl.
Avatar billede morhan Novice
18. februar 2006 - 19:32 #4
Men som levithan skriver, selv med en korrekt opsat server, kan problemet godt ligge hos klienten. Og så kan det hjælpe med passiv mode
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:34 #5
Korrekt morhan
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 19:35 #6
Btw hvilke router har du foran og har du firewall ?
Avatar billede find-us Nybegynder
18. februar 2006 - 20:49 #7
jeg har en dlink router og igen firewall
Avatar billede find-us Nybegynder
18. februar 2006 - 20:51 #8
jeg har kun port 21 åben
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 21:38 #9
Så skal du sætte den i passive mode på FTP.

Har du husket rettigheder på den mappe der deles til FTP ? har set det har været read før og ikke right også
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 17:25 #10
har prøvet alt hvad i har sagt det vil bare ikke
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. februar 2006 - 18:04 #11
Hmmmm.

Har du mulighed for at jeg kan se på det med remote dekstop ?
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:14 #12
nu virker det når jeg bruger pasv mode på klienten, men så kan jeg jo ikke køre ftp fra en browser, hvad skal jeg ændre i ftp serveren..???
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 20:28 #13
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:42 #14
ja men det hjælper ikke hos klienten som feks er win xp
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 20:45 #15
det er i klienten du skal gøre indstillignerne

How to change the Internet Explorer FTP Client mode
1. Start Internet Explorer.
2. On the Tools menu, click Internet Options.
3. Click the Advanced tab.
4. Under Browsing, click to clear the Enable folder view for FTP sites check box.
5. Click to select the Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility) check box.
6. Click OK.
Internet Explorer behaves as a Standard mode FTP client if you select the Enable folder view for FTP sites check box, even if you also select the Use Passive FTP check box. If you clear the Enable folder view for FTP sites check box and then select the Use Passive FTP check box, Internet Explorer behaves as a Passive mode FTP client.
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:47 #16
ja men har da virkeet en gang så jeg bare kunne skrive ftp.spidsbjerg.dyndns.org i browseren og så skulle man lige højreklikke og logge på og så var man inde
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 20:49 #17
det har jeg lige prøvet og din server accetpere ikke anonym login .der imode kan jeg højge trykke som du siger og vælge login as...
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:51 #18
kan det være noget af dette http://spidsbjerg.dyndns.org/http/1.JPG
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:52 #19
jeg laver lige en bruger
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:53 #20
har lavet en bruger nu:

username: user
password: user
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 20:56 #21
den skriver at jeg ikke kan tilgå mappen da jeg ikke har de fornødne rettigheder med user / user

servernavn eller adresse kunne ikke oversættes
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 20:56 #22
hvilken port bruger din ftp server til at logge på
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 20:56 #23
ja men så prøv med at rigtig ftp proram og kryds af i PASV mode så ryger du ind
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:03 #24
jeg kan ikke tilgå adressen ftp.spidsbjerg.dyndns.org  den skriver [L] Unable to resolve host: ftp.spidsbjerg.dyndns.org men når jeg finder din WAN ip så kan jeg godt logge på din server med min ftp program jeg prøver lige at lege med internet explorer og se om den kan logge på
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:05 #25
med et ftp progra, skal du jo kun skrive spidsbjerg.dyndns.org i host
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:05 #26
så nu virker det. har du en email så skal jeg sende dig et screenshot jeg har ikke selv nogen Web space jeg kan lægge det ud på.
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:06 #27
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:06 #28
du kan jo uploade dem i mappen
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:07 #29
det lader til at det er dit alis ftp.spidsbjerg.dyndns.org der ikke virker som det skal når man sidder ud på nettet det kan godt være at det virker lokalt på din pcer men ikke herfra hvor jeg sidder. hvis jeg tilgår din ipadresse så kører det uden problemer
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:09 #30
jeg har ikke lige en jpg plugin inde så den kommer i bitmap format.
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:10 #31
kan ikke logge på med ipadressen i browseren
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:11 #32
det er ok
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:12 #33
men det kan jeg ude fra og så kan alle andre også kik selv på shottet..

du skal lige slå  5. Click to select the Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility) check box. denne her fra igen så virker det.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:12 #34
alså fjern krydset eller hakket i "Click to select the Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility) check box. "
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:20 #35
hehe kan logge på nu med ftp://spidsbjerg.dyndns.org/ fra serveren (TDC ADSL) men prøver jeg fra min egen pc win xp (STOFANET) kan jeg finde den og indetaste kode men så får jeg en fejlmedelse som lyder: timeout fra ftp serveren eller ikke tilladelse
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 21:24 #36
prøv at gendanne internet explorers  standarter... og prøve igen først med  tp://spidsbjerg.dyndns.org/  og derefter ftp://DIN IPADRESSE på serveren ligesom det shot jeg sendte dig.
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 21:26 #37
har lige prøvet alt du sagde men igen ændring, prøver lige på kærestens pc så kan jeg se om det er min der skodder
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 22:03 #38
hmm sker det samme med hendes pc, ftp://user:user@spidsbjerg.dyndns.org:21 nogen der har stofanet der vil prøve engang
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:15 #39
linket virker 100% fra min cybercity forbindelse. har du sikret dig at dine firewalls og antivirus programmer ikke blokker for din adgang. har du prøvet at slå alt sikkerhed fra mens du tester
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 22:25 #40
ja det har jeg... hmm træls
men jeg bruger bare ftp program....

men det mærkelige er jeg kan logge på min webserver www.find-us.dk fra browseren
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 22:26 #41
smid et svar.... du har hjulpet meget
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:27 #42
ok :)
Avatar billede find-us Nybegynder
21. februar 2006 - 22:28 #43
ups smed også selv et hehe
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:29 #44
mange tak