Avatar billede xhinde Nybegynder
18. februar 2006 - 14:46 Der er 8 kommentarer

Kan kun finde 127 GB på en 250 GB Hitachi HDD (IDE)

Som beskrevet for oven, hvilket problem kunne skyldes at den kun finder 127 GB istedet for de 250 den skulle være på? Der har tidligere været en 200 GB i som kørte ok. Jeg tænkte på om det måske kunne være bioset der skulle opdateres, men når en 200 GB allerede har virket på den skulle dette ikke gerne være problemet...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 14:54 #1
Bruger du Win-xp skal du have SP2 installeret
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. februar 2006 - 15:10 #2
Prøv at køre den igennem din System administration, den ligger i Kontrolpanelet
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 15:18 #3
Eller skriv 127 GB øverst til højre i søgefeltet - og se om der er noget du kan bruge - spm er stillet mange gange før
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 15:33 #4
husk også at du skal have et 80 linjers IDE kabel. Hvis du har opgraderet en lille ældre harddisk uden at skifte kablet har du sikkert et 40 linjers kabel.. duer ikke.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2006 - 16:35 #5
Hvis SP2 er installeret efter Win XP og ikke er integreret i XP er det højreklik på Denne Computer-administrer-diskhåndtering der bringer dig på sporet af de manglende MB. De ligger nemlig som ikke allokeret plads og kan nu partitioneres og formateres
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. februar 2006 - 17:26 #6
==> john_westcoast Hvis dit svar, som er korrekt, er lånt fra http://www.eksperten.dk/spm/685273 vil jeg da gerne nævnes som forfatter.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2006 - 17:53 #7
hottadpole tak for lån, husker det til næste gang.
Avatar billede xhinde Nybegynder
18. februar 2006 - 18:35 #8
IDE kablet er godt nok, det er win2k sp4 med alt opdateret... Skulle ikke gerne være os´et