Avatar billede steam_dk Nybegynder
17. februar 2006 - 22:20 Der er 4 kommentarer

Spørgsmål! Hjælp

kan en skærm gøre at sin computer genstarter?

min skærm er en PG Neovo 19" fladskærm
Avatar billede levithan Nybegynder
17. februar 2006 - 22:23 #1
nej det kan den ikke.  en skærm er blot et out put device. Det eneste en skærm kan gør er at den ikke kan vise dine info på skærmen  feks hvis du har valgt en for høj opløsning den ikke kan klarere
Avatar billede badazz Novice
17. februar 2006 - 22:24 #2
Hvis der er en fejl i stærmen, som gør at computeren "opdager" at der sker mystiske ting, evt, kortslutninger osv, på VGA porten, så kan computeren genstarte for at beskytte sig selv.. dette er teoretisk, har aldrig oplevet det.. en anden mulighed kunne være driverne til din skærm ikke er installeret korrekt..
Avatar billede teknik Juniormester
17. februar 2006 - 22:37 #3
Hvis man har løse forbindelser i skærmstik eller lign, så kan skærmen også forårsage at der "slukkes" for udgangen på skærmkortet, og man får "sort skærm" mens Pc'en kører videre.

Løses ved at afbryde al 230V spændingsforsyning til både skærm og Pc, og så lige trykke på tændknappen for at aflade systemet helt.
..eller vente et minuts tid.

Derefter kan man sætte strømmen til igen og få billede på.
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2006 - 16:18 #4
levithan er ene om at have ret i det der er skrevet.