Avatar billede ranukel Nybegynder
17. februar 2006 - 17:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til SONY PVM-2044QM monitor

Jeg har anskaffet en SONY PVM-2044QM monitor til videoredigering, men hvilket grafikkort skal jeg bruge til den?
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 18:03 #1
Du bruger ikke grafikkortet til skærmen som sådan, men til din PC :D

Hvilken maskine har du og hvad er prislejet
Avatar billede ranukel Nybegynder
17. februar 2006 - 18:13 #2
Jeg endnu ikke købt pc, jeg ville lige finde ud af om der er specielle krav til den, når jeg skal bruge den til videoredigering
Avatar billede ranukel Nybegynder
17. februar 2006 - 18:14 #3
PS prislejet på pc skal være ca. 5000-7000kr
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 18:17 #4
Det vil sige du faktisk søger en PC og ikke bare et grafikkort?

Kan du samle selv eller skal du have samlet og hvad skal du have med
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 18:19 #5
Disse opfylder dine krav til dine opgaver

http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=375403&lokation=

http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=375483&lokation=

men mindre gør det også.
En hurtig harddisk med masser af plads, samt en 1GB RAM eller mere er hvad dine krav skal være. Grafikkortet er ikke i højsædet
Avatar billede ranukel Nybegynder
17. februar 2006 - 18:36 #6
Jeg har tænkt mig at købe pc samlet, men det undre mig at du skriver at grafikkortet ikke er i højsædet, jeg kan ikke tro at et alm. grafikkort kan anvendes til en SONY PVM-2044QM monitor det er hverken en CRT eller tft skærm, men kaldes vist en triniton skærm, specielt udviklet til videoredigering.
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 18:53 #7
Der må jeg melde pas
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 18:54 #8
Det ved det 100% her http://flatpanels.dk/
Avatar billede ranukel Nybegynder
17. februar 2006 - 19:21 #9
Du er velkommen til at sende et svar for point
Jeg vil prøve at kontakte SONY for et svar vedr. grafikkort
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2006 - 08:11 #10
.
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2006 - 08:12 #11
PS. Jeg ville lige høre på flatpanels.dk

De har totalt styr på disse ting
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2006 - 09:14 #12
Tid til feedback?
Avatar billede ranukel Nybegynder
24. februar 2006 - 21:40 #13
Jeg fik en løsning hos http://www.cav.dk/ som anbefalede en boks som kunne håndtere firewire fra pcen og den analog forbindelse til skærmen.

Takker for hjælpen :)