Avatar billede christian Nybegynder
17. februar 2006 - 13:12 Der er 7 kommentarer

Danske World Wide Web: Har ikke backup: hvad skal jeg gøre?

Hej

Jeg har et forholdvis billigt webhotel hos Danske World Wide Web
Da den server jeg lå på er crashet skal jeg flyttes over på en nye server hos dem.

Danske World Wide Web skriver til mig:
Det er desværre ikke muligt at hente dataene fra den gamle maskine, da harddisken på denne er brudt sammen. Vi har sendt disken til producten som vil prøve at hente dataene ud fra den, men vi har endnu ikke fået en respons på om dette er muligt.

Kan jeg på nogen måde brokke mig til nogen og få mine penge tilbage? - eller kan det ikke lade sig gøre pga. det er et billigt hotel? (25,- om mrd.)
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 13:15 #1
Hvad står der i deres betingelser ? Hvis der står du selv er ansvarlig for at have backup af din side kan du ikke gøre meget.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:16 #2
medmindre de skriver de tager backup for dig, så har du ansvaret for at gøre det....  sådan vil jeg opfatte det... uanset om det er 25/md eller 500/md
Avatar billede christian Nybegynder
17. februar 2006 - 13:20 #3
De skriver ikke noget om backup i deres betingelser så vidt jeg kan se...

Men de skriver på deres "Virksomhedspræsentation"
Der tages dagligt backup af alle data, og systemerne er overvåget 24 timer i døgnet, hvilket er med til at vi kan garantere en oppetid på næsten 100%

Men det kan nok ikke hjælpe mig så meget hvis det ikke stå i betingelserne.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:40 #4
min erfaring er, at backup tager man selv bedst *s*

medmindre det er en database-baseret hjemmeside, burde du vel også have en kopi af hjemmesiden, fra du uploadede den?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:41 #5
Jo det kan det helt sikkert. De skriver jo at de tager daglige back up. Hvis de ikke kan genskabe de data der var på disken tager de jo ikke back up af deres data. Det er en net virksomhed så de skal jo have de samme faciliteter som konkurrenterne. Det der er falsk markedsføring af deres produkt. Smm køber bliver man jo fanget af deres beskrivelser af det produkt de kan levere. Du er meget bedre beskyttet som forbruger ved nethandel.
Avatar billede christian Nybegynder
17. februar 2006 - 13:50 #6
Ja, løsningen er lavet via Umbraco CMS som gemmer i en MS SQL database :-(
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:52 #7
hmm ja, så har du brug for backup af databasen  ...  :-/