Avatar billede klyde Nybegynder
17. februar 2006 - 04:06 Der er 1 kommentar

Access og MSSQL Vba

Hejsa.

Er det muligt teoretisk set at lave et interface i access så man offline kan redigere oplysninger importeret fra en MSSQL?

1. Ved klik på knap importeres alle data fra MSSQL til Access.
Her kan data så redigeres offline og exporteres tilbage til MSSQL.

2. Form til at tilføje data, ved klik på gem skal data exporteres fra Access til MSSQL.
For offline at kunne oprette nye data og exportere resultat til MSSQL.

pft /Klyde
Avatar billede overchord Nybegynder
17. februar 2006 - 16:12 #1
Ja det skulle nok vaere muligt uden de helt store problemer, der er dog et par ting du skal vaere opmaerksomme paa som f.eks er der flere brugere der arbejder offline samtidigt - her kan opstaa problemer ved tildelingen af nye unikke ID numre i de lokale kopier f.eks. Ligeledes kan der maaske blive problemer med at folk arbejder med forskelligt indhold afhaengigt at hvornaar de skabte deres lokale kopi.
Men for at komme lidt namere paa din spoergsmaal - hvis du bruger access 2003 - saa proev at kigge paa den upsizing wizard der ligger i database utilities under Tools f.eks.
Men du skal have gang i en paen sjat kodning for at faa det til at fungere eftersom du skal skifte mellem af din lokale tabel skal opdatere og efterfoelgende opdatereS.