Avatar billede netmesias Nybegynder
16. februar 2006 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan henter jeg en hel tabel ned til min hjemmeside i dw

hej

hvordan henter jeg en hel tabel fra min mysql database ned til min hjemmeside, jeg bruger dreamweaver 8, og syntes kun at jeg kan hente f.eks et medlem af gangen..

mvh. Netmesias
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 20:24 #1
<ole>

At hente en hel tabel strider vel lidt mod tanken bag en database - med mindre den er ganske lille  :)

Hvilket serversprog skriver du i?

/mvh
</bole>
Avatar billede netmesias Nybegynder
16. februar 2006 - 22:02 #2
det jeg mener er at jeg har bla. en medlems tabel i min database, ganske lille 15-30 personer, dem vil jeg gerne hente ned på min hjemmeside... skal jeg så lave et recordset på hver af dem eller kan jeg nøjes med et til hele tabellen medlemmer..
(de står i medlems tabelen med navn, nick, alder, motto m.m.)
Jeg bruger dream weaver 8, med php og mysql database.

Netmesias
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 22:04 #3
Jeg arbejder ikke selv med server-behaviors - men jeg kan da skrive PHP-koden, hvis det har interesse  :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 22:05 #4
- og i så fald: Hvordan skal det outputtes/formateres?
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
08. marts 2006 - 21:51 #5
Når du anvender dreamweaver kan du anvende den server behavior der hedder REPEAT REGION.

Marker den <TR>...recordset....</TR> du vil vise igen og igen så længe der er data i din tabel.

Når du har markeret den <TR>...</TR> så gå til server behaviors og vælg repeat region.
Avatar billede netmesias Nybegynder
21. september 2006 - 11:29 #6
lukker