Avatar billede jhjorsal Mester
16. februar 2006 - 07:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AutoCAD filer redigeres i adobe professional

Jeg har fået tilsendt nogle plantegninger fra en AutoCAD bruger, som har konveteret dem over til pdf format da hun så mente jeg kunne redigere i dem med Adobe Professional, og det kan jeg sikkert også, men i første omgang har jeg bare åbnet filen og som jeg ser den er det bare et flad billed, dvs jeg får ikke lagindelingen med, så jeg kan slette et helt lag, hvad gør jeg for at få denne mulighed?
Avatar billede kardinalen Novice
16. februar 2006 - 07:58 #1
Mig bekendt er der ikke mulighed for at få de forskellige lag med når man konverterer til PDF format.
Filen skal sikkert gemmes i et andet format, muligvis eps el. lign.
Avatar billede jhjorsal Mester
16. februar 2006 - 08:13 #2
Hmm. det påstod hun ellers, og hvis man går ind i hjælpen i Adobe Professional under PDFMaker beskriver de også hvordan man kan få lagene med, jeg kan bare ikke finde muligheden "PDFMaker" i Adobe Professional, det kan også være at det er AutoCAD filen man skal åben og man så automatisk får muligheden for at få lagene med
Avatar billede jhjorsal Mester
16. februar 2006 - 08:16 #3
jeg vil iøvrigt gerne have flere meninger, hvis der er nogen der har erfaring med dette
Avatar billede kardinalen Novice
16. februar 2006 - 08:17 #4
Jeg vil heller ikke lægge hovedet på blokken, da det er noget siden at jeg har arbejdet med AutoCad, men jeg ved at hvis du pakker en InDesign fil ned i PDF, så samles alle lagene til ét lag, og det har jeg ikke kunnet få den til at lade være med.
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
16. februar 2006 - 10:52 #5
Eksportering fra AutoCAD kender jeg intet til, men fra Indesign CS kan lagene medtages hvis man i eksport-dialogen under "Generelt > Indstillinger > Kompatibilitet" vælger "Acrobat 6 (PDF 1.5)" og samtidig vælger "Opret Acrobat lag".

DWG- og DXF-filer fra AutoCAD kan åbnes direkte i Adobe Illustrator.
Avatar billede dortek Nybegynder
16. februar 2006 - 17:49 #6
Hvis du vil redigere i en AutoCad tegning kan du vælge at åbne filen via Adobe Illustrator. Her kan du redigere alt det du vil...
Avatar billede jhjorsal Mester
16. februar 2006 - 19:25 #7
>>Super dortek, det er rart at vide, det er bare pt. ikke en mulighed da jeg ikke har Illustrator, jeg har kun Adobe professionel og Photoshop
Avatar billede jhjorsal Mester
27. februar 2006 - 16:16 #8
Hmm ingen løsning jeg lukker