Avatar billede krollspell Nybegynder
15. februar 2006 - 23:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelsesproblem (XP Home, SP2)

Jeg fik en ny computer til Jul, og den har kørt uden problemer lige indtil sidste uge. Jeg tænkte at problemerne ville blive løst hvis jeg brugte systemhendannelses-muligheden. Men så stødte jeg på endnu et problem: Den kan jeg ikke få til at virke.

Jeg valgte et gendannelsespunkt fra Januar måned, og maskinen genstartede efter at have forberedt gendannelsen. Da den så prøvede at loade XP Home, genstartede den uden varsel. Jeg startede så i safe-mode, og valgte at fortryde gendannelsen. Herefter startede jeg op, og systemet var som før jeg gik i gang med gendannelsen igen. Jeg prøvede så at vælge at gendanne til et gendannelsespunkt fra sidste uge, men det samme skete.

Jeg kan slet ikke regne ud hvorfor den ikke kan loade efter en gendannelse, eller hvordan jeg løser problemet.

Mit system:
(En DELL Dimension 5150)
Windows Xp Home, SP 2
Pentium 4 HT, 3,0 GHz
1024 Mb DDR2 RAM
128 Mb ATI Radeon x300
160 Gb HDD med masser af fri plads (ca. 60%)
Avatar billede halifax Nybegynder
16. februar 2006 - 02:30 #1
Nu skriver du ikke om du gjorde dit forsøg nr. to efter boot til Safe mode - ellers gør det. Start op i fejlsikret......
Avatar billede krollspell Nybegynder
16. februar 2006 - 12:13 #2
Mit forsøg 2 gjorde jeg efter jeg havde startet i safemode og fortrudt gendannelsen. Jeg i normal mode og prøvede forsøg 2. Men jeg prøver at gendanne systemet mens jeg er i safemode, og ser hvad det bringer.
Avatar billede krollspell Nybegynder
16. februar 2006 - 13:22 #3
Nu har jeg prøvet det, men det virkede desværre heller ikke...

-Oliver
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 00:07 #4
Er det en præinstalleret XP'er?

Hvis det er en IBM ligger der en skjult Partition, som du kan gendanne fra ved i opstarten at taste F12.

Dette gælder også for enkelte andre mærker.

Dette vil dog fremgå af de papiere der følger med PC'en.

MVH

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 00:09 #5
Jeg opdagede lige at det er en Dell du har.

Mener at du med F12 får mulighed for at arbejde med Disk problemer.

MVH

Jan C
Avatar billede krollspell Nybegynder
16. marts 2006 - 17:52 #6
Ja det har jeg netop gjort... Med mulighed for at gendanne computeren som den var da jeg fik den. Det hjalp mine problemer, og du skal have tak. Skriv det samme i et svar, og du får points.

Mvh Oliver.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 19:09 #7
Tak,

Hvis du ellers har problemer med DELL, Kan jeg fortælle dig, at jeg selv har en DELL Dimision 8300.

Tak igen

MVH

Jan C
Avatar billede krollspell Nybegynder
16. marts 2006 - 21:33 #8
Tak og selv tak :)

Ok og tak, jeg skal nok spørge hvis jeg får brug for hjælp :P

Mvh Oliver
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 22:23 #9
Du er velkommen,

Speciale: styresystemer, netværk, Trådløstnetværk, CISCO mv. og "lidt programmering"

Vi skrives ved

MVH

Jan C