Avatar billede knagen7100 Novice
15. februar 2006 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken RAID skal jeg vælge

Jeg har en server med 4 diske hvorpå jeg gerne vil køre RAID. Jeg skal køre en applikation på den ene disk på og tilhørende SQL server på den anden disk. Jeg vil så gerne have spejlet hver sin disk og på den tilhørende disk.
Hvilken RAID skal jeg vælge til det ??

Håber det er forståeligt, ellers spørg!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2006 - 11:16 #1
Hvis du kun vil spejle, så skal diskene sættes op som raid 1. to og to. Dette giver sikkerhed, men ikke hestighed
Avatar billede abeljensen Nybegynder
15. februar 2006 - 11:18 #2
Hvis du kigger på http://www.acnc.com/raid.html kan du selv finde ud af hvilket raid system du skal bruge. Sådan som jeg forstår dit spørgsmål er det egentligt et raid 1 du vil køre, pga du vil køre mirror på harddiskene?
Avatar billede knagen7100 Novice
15. februar 2006 - 11:36 #3
Ok, jeg vælger RAID1. Derefter kan jeg vælge array A og array B og spares. Hvordan skal det konfigureres?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2006 - 12:14 #4
Det kommer helt an på din raid controller eller det du anvendertilat opsætte raiden med.

Jeg har f.eks. mine diske sidende i separate mylex controllere, der sættes op via et proparitært interface
Avatar billede knagen7100 Novice
15. februar 2006 - 12:28 #5
Min controller er en IBM ServerRAID 7k Controller Option, hvis det siger dig noget !
Avatar billede knagen7100 Novice
15. februar 2006 - 14:17 #6
Jeg har fundet ud af det. Tak for hjælpen. Jeg giver 50 points til hver.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2006 - 15:17 #7
faktisk giver RAID 1 noget i read performance (ellers er controlleren for dum)