Avatar billede popstar Nybegynder
15. februar 2006 - 08:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan "lyset" forsvinde fra en bærbar skærm?

Sidder her med en skærm på en bærbar som faktisk er næsten sort. Holder jeg en lampe henover kan jeg se hvad der er på skærmen.

Kan sådan en skærm gå i stykker? - Er der nogen ting jeg kan tjekke før den bærbar bliver sendt til storskrald?

Jeg har forsøgt med "Fn + lys op/ned" på tastaturet.
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2006 - 08:27 #1
ja en skærm kan gå i stykker. Med mindre du er meget dygtig selv så var det ikke noget jeg ville begynde at rode med.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. februar 2006 - 08:29 #2
Sådan en kan sagtens gå i stykker.
Det tyder på at selve lyskilden er gådt kaput.

Det kan være selve den kontakt der registrerer om skærmen er lukket der er gået i stykker (når du lukker skærmen slukker den almindelig for lyset). Hvis dette er tilfældet og kontakten er mekanisk kan det sikkert godt repereres. Ellers tror jeg ikke der er meget at gøre.
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 08:39 #3
Lyder som mbacklight er gået ja
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 08:39 #4
-m
Avatar billede popstar Nybegynder
15. februar 2006 - 08:49 #5
venturer - huset... hvis I vil ha point, så send lige et svar... så fordeler jeg!!

Tak for jeres indput!
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2006 - 08:50 #6
nej tak
Avatar billede venturer Nybegynder
15. februar 2006 - 08:57 #7
Point siger man ikke nej tak til... :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 09:08 #8
Det kan bare være sikringen til backlight der er gået. Men ikke noget du selv bør rode med, er skærmen uden for garenti, billig eller ældre kan det bedst betale sig at købe en ny.
Avatar billede plazm Nybegynder
15. februar 2006 - 09:09 #9
Hvad med tastatur genvejen til at tænde/slukke for backlight?
Avatar billede popstar Nybegynder
15. februar 2006 - 09:15 #10
STTTOOOOPPPP!!! - Det er bare min arbejds-PC - så IT-drengene kan få den og lege med!