Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
14. februar 2006 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Brand-eksperter søges

Heysa,

Overskriften skulle sige det meste!

Jeg søger artikler skrevet af professorer eller blot nogen, der ved noget om branding! De skal snakke FOR branding.. Jeg har allerede en masse, der er imod! :)

- Rasmus
Avatar billede espersen Novice
14. februar 2006 - 13:52 #1
Kunde.co.dk er oplagt - taler om nogen for branding

desuden flere bøger fra denne forfatter: http://www.borsensforlag.dk/writers/writer.aspx?id=8100946

Andre:
http://www.borsensforlag.dk/writers/writer.aspx?id=P131774
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2006 - 14:02 #2
Du kan sikkert også finde noget på K-forum http://kommunikationsforum.dk
Der er blandt andet nogle specialer.
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. februar 2006 - 14:54 #3
jeg har en bog på vej om Branding og markedsstrategi i Asien, men du må vente 5 uger endnu før blækket er tørt  ;-)

anyway, det kan umuligt være noget problem at finde kilder på nettet..?
Ethvert bureau med blot en anelse hår på tungen har publiseret artikler og debatoplæg omkring branding og markedsskrategier de sidste mange mange år...

at nogen skulle være "imod" branding lyder fantastisk, det vil jeg gerne læse...
det lyder næsten for dumt til at være sandt ;-)

links:
http://www.allaboutbranding.com/index.lasso?article=336

http://www.brandrepublic.com/magazines/marketing/index.cfm

osv..
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
14. februar 2006 - 14:57 #4
Mobius - Du skal være velkommen, til at læse min bette 12-siders opgave om emnet, så snart, den er færdig! ;)
trist, at din bog ikke er ude endnu!..

.- http://www.kommunikationsforum.dk/?articleid=11081
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. februar 2006 - 15:00 #5
i øvrigt intereesant at du mener at "professorer" skulle have noget fornuftigt at sige om branding, ...branding (og hvad dertil hører) er jo i allerhøjeste grad en dynamisk ting hvis primære drivkraft er evnen til at spelje og fortolke samfundet og verdenen lige NU... professorer og akedemikere er ikke kendt for at være dem der er mest oppe på koppen, de fleste har vist tendens til at hvile på laurbærene, og det kan der ikke kommer meget reel ny viden om markedstendenser ud af, det vil bestemt kræve at man er med derude hvor det sker, og gerne før det sker ;-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. februar 2006 - 15:01 #6
jeg vil bestemt tage et kig ;-) (bliver dog først i morgen engang)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
14. februar 2006 - 15:03 #7
på linket, eller på min opgave?! Hehe..
jeg skrev også, at det var hvis der var nogle gode professorer! :) Askegård fra Odense er jo ret kendt for det !Men kan ikke finde nogen af hans artikler om at være for! :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2006 - 15:21 #8
Hmm kan ikke forstå at det skal sættes op på den måde med for og imod.
Der er vel også massere af bøger som er beskrivende uden at vælge side.
Altså Naomi Klein er måske på imod-siden, men No-Logo er da stadig en bog man lærer meget af også selv om man er "for".

Branding er jo et værktøj, som feks en hammer er det.
Svært at sige om man er for eller imod en hammer :D
Avatar billede espersen Novice
14. februar 2006 - 15:26 #9
;o) - klart der er folk for og imod - branding er jo nærmest umuligt at komme uden om, uden udelukkende at producere et noname produkt (så brander du måske istedet din leverance-stabilitet....)

Branding er "bare strategi", i hvilket emne du også kan finde meget god læsestof.
Avatar billede espersen Novice
14. februar 2006 - 20:33 #10
hhmmm kritikken i tråden 14/02-2006 14:57:36 - er da sjov nok - men er stort set alene kritik uden at løfte sløret for fireball'en.

Lyder lidt som at skyde på branding uden walk the talk - tjjaaa.... en dårlig vare pakket ind i flot cellofan holder ikke mange sekunder - men en vare/tjenesteydelse der hele vejen igennem holder vand og tilfører merværdi kan som nok brandes (men husk at "walk the talk")

læs fx. http://www.kommunikationsforum.dk/?articleid=11260 - Branding og reklame(gas) må endelig ikke forveksles - men er varen/tjenesteydelsen ægte og dybfølt skal den som nok kunne klare sig.