Avatar billede sorschn Nybegynder
14. februar 2006 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Remote Assistance problemer

Jeg sidder med et netværk med Windows Server 2003 og Windows XP pro sp2.
Jeg vil gerne kunne tilbyde fjernsupport uden indbydelse og har lavet en group policy som konfigurerer windows firewall på følgende måde på klienterne (computer configuration\administrative templates\network\network connections\windows firewall\domain profile):
- Åbner port 135, tcp (define port exceptions)
- Tillader %windir%\system32\sessmgr.exe (define program exceptions)
- Tillader %windir%\pchealth\helpctr\binaries\helpsvc.exe (define program exceptions)
- Tillader %windir%\pchealth\helpctr\binaries\helpctr.exe (define program exceptions)
Policy’en giver mig lov til at tilbyde rem.as. under \computer configuration\administrative templates\sytem\remote assistance\offer remote assistance
Desuden har jeg kontrolleret at DCOM er aktiveret på alle maskiner.

Når jeg vil tilbyde support, går jeg ind i start->hjælp og support->Brug Værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer->tilbyde hjælp til fjernadgang (er der ikke en lettere til dette?)
Her skriver jeg computernavn eller ip og kan så vælge hvilken bruger jeg vil hjælpe.
Når jeg så vælger ’start fjernsupport’ kommer der et vindue med teksten ’Fjernsupport  Indlæser…’
Herefter kommer der endnu et vindue med teksten ’Der opstod et problem med invitationen, og den kan ikke åbnes. Hvis du vil bruge fjernsupport, skal afsenderen af denne invitation sende en ny invitation’

Hvad er der galt? Er der nogen der har et forslag

/sorschn
Avatar billede karser Nybegynder
14. februar 2006 - 16:56 #1
Mig bekendt fungerer Fjernsupport ikke sådan...

Det er altid den der beder om at få support, der skal sende en request. Altså kan du ikke starte fjernsupport - uden først at blive inviteret.
Avatar billede sorschn Nybegynder
16. februar 2006 - 08:11 #2
//karser
I domians er det ikke nødvendigt. MS kalder det "Unsolicited Remote Assistance"
Se evt. http://support.microsoft.com/kb/308013
Avatar billede sorschn Nybegynder
08. august 2006 - 14:44 #3
Lukker