Avatar billede pjerrot8 Nybegynder
14. februar 2006 - 11:14 Der er 7 kommentarer

Dualhead funktion

Hej

Jeg ønsker, at opnå en dualhead funktion, altså få to skærme tilsluttet til min computer. Der sidder lige pt. et NVIDIA GeForce FX 5700 i maskinen…
Hvordan opnår jeg bedst (og lettest) dualhead funktionen, skal jeg skifte mit nuværende kort ud med et nyt grafikkort med dualhead (i såfald hvilket?) – ellers skal jeg købe et nyt uden funktionen, så der sidder to i maskinen (og igen, i såfald hvilket?)
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:21 #1
jeg mener nu at du i dine gforce drivers kan sætttet 'nview' til forskellige muligheder men hvis dit grafikkort er for 'lille' skal du have fat i 'matrox dual head 2go' den kan splitte dit signal op til to skærme. eller et nyt grafikkort... jeg har et gforce 6600gt og det funker fint.

marz
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:23 #2
ups ovenstående var nu ment som svar
Avatar billede pjerrot8 Nybegynder
14. februar 2006 - 13:50 #3
Der er jo kun en indgang på det nuværende kort, så er det vel ikke muligt at opnå funktionen?
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 14:21 #4
med kun en udgang på grafikkort skal du have matrox dual head 2go den kan splitte signalet op til to skærme

eller

du skal købe et nyt grafikkort med to udgange

jeg ved ikke hvad der er billigst..
Avatar billede pjerrot8 Nybegynder
14. februar 2006 - 14:40 #6
Takker, du har ikke evt. et link til hvor jeg kan anskaffe mig "matrox dual head 2go"?
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 15:01 #7
jeg har kigget efter det... men det er ikke på edb priser endnu, men find en forhandler af matrox og kontakt dem på tlf, så kan de garanteret skaffe den hjem.

men om det er billigere end at få et nyt kort kan jeg ikke helt svare på.

good luck