Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
14. februar 2006 - 10:30 Der er 9 kommentarer

8 port, gigabit, trådløs router

Jeg vil gerne have mig en router med 8 port switch, 1 gigabit og trådløs forbindelse. At finde en med 4 porte er så nemt som at finde letmælk, men med 8 porte bliver det drilsk. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ewok Nybegynder
14. februar 2006 - 10:45 #1
ja da du skal bruge en access point f.eks. en linksys og en 8 ports switch disse sætter du sammen og vupti så har du det du leder efter, det er det billigste og det virker ganske godt, har sat et par stykker af dem op selv, og det er dejligt nemt.
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
14. februar 2006 - 12:33 #2
Det er et fint nok forslag, men det løser ikke mit problem, for formålet er kun at have een æske stående. Der er i forvejen et hav af dimser på kontoret og jeg har vel omkring 20 stik i brug og jeg vil helst minimere antallet, så den løsning duer ikke rigtigt, selv om det teknisk set vil fungere fint. Men tak for inputtet alligevel.
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
14. februar 2006 - 14:30 #3
Kan næsten regne ud at jeg skal lave en afvisning.
Avatar billede kenp Novice
14. februar 2006 - 19:27 #4
Hvis du kan finde sådan en router er du dygtig eller har mange penge.. jeg har endnu ikke set sådan en i 1 boks.

Jeg har set routere med 8 porte, eller router med gb netværk, osv. men ikke i en samlet boks.
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
15. februar 2006 - 09:34 #5
kenp: det vil jo kunne forklare at jeg ikke har kunnet finde en. Har dog hørt både fra en sædvanligvis velinformeret kollega og en sælger i Elgiganten (dem er jeg dog almindeligvis mindre imponeret af) at sådan et produkt eksisterer.
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2006 - 10:15 #6
Jeg må sige at jeg har ledt eftersådan en i ca. 2½ år. og har ikke fundet noget endnu samlet i 1 boks :).

Dem jeg har aktivt undersøgt er, Linksys, Zyxel, Dlink, netgear, levelone samt et par stykker mere jeg ikek kan huske lige nu.

Men hvis du mod forventning finder en så vil jeg have 1 med :)
Avatar billede ewok Nybegynder
15. februar 2006 - 10:29 #7
jeg tror desværre at du nok må nøjes med mit forslag og disse 2 bokse kan jo stilles oven på hinanden så de ikke fylder så meget, Men hvad skal du med 8 porte når du har trådløst det giver ingen mening. et tip spørg ALDRIG elgigantens personale om it de er sælgere ikke andet de ved ikke en skid.
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
15. februar 2006 - 10:38 #8
Trådløst er for langsomt. Jeg har lige købt mig en synology-server som jeg vil bruge som dataserver og jeg har tænkt mig at sætte en databaseserver op også og der nytter 108 mbit altså ikke; jeg skal bruge 1 gbit. Den trådløse forbindelse skal bruges til min htpc som står i stuen nedenunder og som jeg ikke lige sådan uden videre kan trække 30 meter kabel til.

Men jeg er også bange for at jeg ender med at være nødt til at sætte to bokse op, selv om det irriterer mig.
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2006 - 11:04 #9
Du skal være opmækrsom på at synology nas server faktisk kun køre ved lidt over 100 mbit selv om de skriver at den er gigabit.

Det jeg gjorde for at løse mit problem var at købe en 8 ports router fra linksys, også en 4 ports wirelessrouter, den sidste har jeg så sat op som AP også har jeg 11 porte på den måde ledig til mine computere, og det bedste er at de kan stakkes nemt og fint.