Avatar billede flemming-s Nybegynder
13. februar 2006 - 18:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Civilezation Nr 1 i XP

Hvordan får jeg Civilezation Nr 1 til at fungere i XP Media Center (MC).
Jow kald det bare nostalgi :o)

Der er noget med at ved visse spil/programmer kan man sætte XP til at fungere som Win 95 er det løsingen og i given fald hvordan gør jeg det ?

I min tidligere XP udgave kunne jeg med hiv og sving spille Civ 1 . Men i XP MC bliver skærmen detværre bare sort efter at menuen har været fremme hvor jeg bla vælger mus.
På forhånd tak!!
Avatar billede msor Nybegynder
13. februar 2006 - 18:56 #1
Prøv at downloade DOXBox fra www.abandonia.com eller en tilsvarende side, så kan du køre dit XP styresystem i DOS-mode.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
13. februar 2006 - 19:49 #2
XP kan jo køre i comarndpromt er det ikke = dos ? civ 1 cises også som en MS dos ikon på skrivbordet.Hvad er det DoxBox kan som jeg ikke allerede har ?
Avatar billede msor Nybegynder
13. februar 2006 - 20:36 #3
Ups, DOSBox, selvfølgelig. Med det kan du desuden ændre på en hel del indstillinger såsom fart o.lign.

Jeg mener ikke, at kommandoprompten er det samme som DOS, men det kan selvfølgelig godt være det alligevel. Måske det er noget, der svarer til Linux' terminal? Og det er i hvert fald ikke et styresystem...
Avatar billede flemming-s Nybegynder
13. februar 2006 - 20:52 #4
Ok jeg ptøver DoxBox, det lyder jo også fintpå hjemmesiden!!
Når jeg klikker på dawnload sker der detsværre ikke noget. Er det mit sikkerhedssystem der forhindre det eller ?
Det har jeg gjort: Prøver at hente fra Kent UK http://prdownloads.sourceforge.net/dosbox/DOSBox0.63-win32-installer.exe?use_mirror=ovh

Seleckt Pre... = none er det rigtigt gjort ?
Avatar billede msor Nybegynder
13. februar 2006 - 20:54 #5
det virker hos mig når jeg trykker på det lange link øverst. Måske er det din popup-blocker, der gør det.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
14. februar 2006 - 01:04 #6
Det hjalp, det var popopstopper der forhindrede dawnload.
Næste problem :o)
Jeg kan ikke udpakke filen . Der kommer en medd. som bla. siger filen er indcomplete
Filen jeg har dawnloadet er en win32 fil . Passer den til min installationsform i XP Så vidt jeg husker ku jeg ved installationen af XP vælge mellem to forskellige instalalationsformer F et og andet og måske win 32. Nå det er bare et skud i tågen , håber du har løsningen .
Avatar billede flemming-s Nybegynder
21. juli 2006 - 20:23 #7
savner brugbart svar !