Avatar billede steezy Nybegynder
13. februar 2006 - 17:44 Der er 9 kommentarer

"ingen plade er i disken"

Jeg har et problem med mit DVD-drev.

Når jeg sætter en DVD i drevet, få jeg besked på at indsætte en disk i drevet. Uanset hvilken program jeg prøver at afspille igennem, om det er MediaPlayer, PowerDVD eller Nero Showtime, får jeg samme besked med, at der ingen plade er i disken! Hvordan kan det være? Jeg har aldrig haft drevet ude af computer, jeg har heller ikke selv sat det i (det fulgte med computeren). Det er som om at drevet har hoppet fra, så at sige.

Nogle idéer? eller er drevet bare kaput!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 19:09 #1
Ved ikke om det hjælper, men hvis XP er installeret kan du prøve med en systemgendannelse tilbage til et tidspunkt hvor den virkede.
Avatar billede steezy Nybegynder
13. februar 2006 - 21:12 #2
ja, det er værd at prøve, tak.
Avatar billede steezy Nybegynder
13. februar 2006 - 22:02 #3
Nu har jeg åbnet kabinettet og kigge på drevet efter specifikationer:
IDE DVD-ROM 16X
MODEL NO. DHI-G40
ULITIMA ELECTRONICS CORP

så har jeg været inde artec.com.tw og downloade dvd-rom firmware DHI-G40 driver, er det mon den rigtige og i såfald hvordan installeres den?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 22:26 #4
Mener man plejer at flashe dem ind, dvs når du udskifter den nye med den gamle må du bare sørge for at din pc ikke lukker ned imedens, for så ryger din dvd brænder.
Avatar billede steezy Nybegynder
13. februar 2006 - 22:46 #5
okay, hvordan flasher man?
Avatar billede steezy Nybegynder
13. februar 2006 - 22:49 #6
den .zip-fil jeg downloadede 3 filer:

F        MS-DOS-batchfil
Flash    Program
v161    BIN-fil
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 23:56 #7
Flash programfilen er det ikke en exe fil ?
Avatar billede steezy Nybegynder
14. februar 2006 - 12:08 #8
jo, det er det. jeg har også porøvet at kører den, men den åbner bare ms-prompten og forsvinder igen uden at der når at ske eller stå noget.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. februar 2006 - 13:42 #9
Derinde hvor du har hentet den, burde der være en instruktion i hvordan du får den flashet.