Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. april 2001 - 23:01 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Findes der en større NØRD? Findes der et sejere website?

Hey!

Jeg fandt lige det her site:
http://www.vmunix.dk

Jeg ville bare høre om der er nogen der kender en større nørd, eller har set et federe og mere originalt og stilet website...!

Han har alle de angivne 19 computere stående på sit værelse, og de kører døgnet rundt.

Jeg har regnet, og hvis han har 19 comps der bruger 150 watt hver, koster det det over 25.000 kr om året bare i strøm! Det er da blæret! Godt man ik er hans mor der skal betale det!

Jeg har også hørt rygter om at han for ½ år siden har købt en ældgammel VAX server for 10.000 kr, blot for at have den...

Men jeg ville høre om der var nogen der kendte et website som var mere nørdet, og stilfuldt og blæret og originalt???
Avatar billede master_nemo Nybegynder
29. april 2001 - 23:32 #1
han har sq navngivet sine putere!...sveeeedigt! .o)

/MN
Avatar billede bandit1 Nybegynder
29. april 2001 - 23:36 #2
Når man kigger på hans side, så kan det da godt være at der listet 19 computere op, men når man tager \"Commodore 128\" altså en \"lommeregner\" med tastatur, så er man helt sikkeret på afveje.....

Men ellers sjove side, og Nesa hygger sig over det høje strømforbrug..
Avatar billede smms Nybegynder
29. april 2001 - 23:37 #3
Er det mærkeligt at navgive sin computere??
mine hedder PC1 - PC2 - PC3 måske er jeg lidt fantasiløs :-)
Avatar billede smms Nybegynder
29. april 2001 - 23:40 #4
øh hvad er der galt med denne pizza?
http://www.vmunix.dk/bc/weirdpizza/index.php?col=5&row=1
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. april 2001 - 02:58 #5
bandit1>>

du ved tydeligvis ikke hvad definitionen på en computer er...
en C128 er da fin nok til at skrive til på, og til at lære at programmere osv... OK den har godt nok ikke stereolyd og 3D grafik, og sådan noget, men den kan da bruges til mere basale ting... Og da den blev solgt var den skam en god maskine!

Selv om noget ikke er lige så hurtigt som en moderne P4/Athlon, så er det stadig en computer...
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 02:59 #6
sikke en flok fantasiløse smølfer :>

jeg har også nogle computere stående diverse steder på mit værelse, og ja, alle sammen har navne, selv mine lommeregnere :>

Min fremtidig skatter kommer til at hedde : Mena

Naja(den her), Freja(server), Marie(blærbar), N/A(Amiga500, hun blev omdøbt fra Jessica fordi hun brød sammen...stres over manga porno-spilne?), Selma(Ti83), Scumpaq(en klam, æld gammel, 2*86 med scsi hd\'s på 20megs).

Det er altså porno at give dem navne, da det forbedre dit forhold til dine skattere, og vil gøre det meget lettere for dig og dine venner at holde styr på dem!

En ting vil jeg dog lige indskyde, hvis du har tænkt på at navn give dine skattere er at du *skal* give dem et pige-navn!!! - det er sku ligesom skibe!

Og husk, de har også følelser.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. april 2001 - 03:13 #7
hansen>> du har vist ikke lige så mange som ham gutten... og din TI83 er en grafregner ikke en decideret computer.

hehehe jeg tror sgu jeg vil give mine comps navne efter deltagerne i bigbrother
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 03:19 #8
sikkert ikke :_>, men jeg har heller ikke gået på jagt efter old-school computer :_>

Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 03:21 #9
btw - alt med mere end matrix-dot display kalder jeg en computer :_> heheheh!
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 03:22 #10
hey opkald dog dine comps efter de \"nicks\" folkne fra bb har fået :_>

Tude-fjæs, ...kender ikke flere :_> - ser det heldigvis ikke så tit :_>
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
30. april 2001 - 08:44 #11
hansen2000: Kanon idé at gi sin comp. et navn!
Thumbs Up!

vmunix er en gennemført nørd, hvilket der ikke er mange der ka prale af!

Jeg har bar 1 spørgsmål.... hvorn\' fanden får man plads til 19 \'putere på sit værgelse........!
Jeg har dårligt plads til 3! (Men det siger måske lidt om størrelsen på mit værgelse)

Nu vi snakker navngivning af \'putere.... er der nogen af jer der har nogen gennemført lækre navne, eller idéer til hvordan man finder på dem. Finder man bar et navn man syns om eller navngir\' i efter hvilken slags det er?

__________________________________________________
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
30. april 2001 - 08:45 #12
PS. Jeg har endnu ikke fundet en side der er federe.......... men leder stadig!
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 10:15 #13
:_> - www.pussy.com er tæt på, men slår den ikke :_>

hvis du skal navngi\' dine comps, så gør det efter nogle du holder af! fx. venner, skuespillere, modeller, whatever.

tja...jeg tror heller ikke han har alle sammen inde på sit værelse på samme tid, da det ville fylde, være meget støjende og så skulle man fandme have nogle extrem gode sikringer!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. april 2001 - 15:08 #14
hansen>> LOL det er sgu da bare endnu et kommercielt pr0n site

well, dating.dk kalder deres comps for asterix,obelix,troubadurix osv.

azero kalder dem for lise og camilla og karen osv.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
30. april 2001 - 19:16 #15
i skal altså lige huske at finde på et navn til jeres comps *før* i samler/køber hende!

det er en god og brugbar træning til fremtiden :_>

det holder jo heller ikke at kalde sin lille unge for Baby1, Baby2, osv... -eller? :_>
Avatar billede bwulf Nybegynder
01. maj 2001 - 01:36 #16
*hosthost* faldt lige over en referer til eksperten.dk i mine onde access.logs :)

Just FYI, alle maskinerne kører ikke 24/7 .. det er kun to x86-boxe og en SPARC (som snart kommer på siden) der gør det.. strømmen er vel 8-900kr/kvartal .. ang plads: Jeg har en lille hybel på 30m2 og det fylder godt op - absolut minus gulvplads..

Navngivningen kommer ret naturligt med UNIX-boxe; i UNIX-verdenen er der tradition for at navngive efter fx. Valhalla eller græske guder mv. (se fx. DIKU..)

/sst@vmunix.dk (\"bwulf\")
Avatar billede bwulf Nybegynder
01. maj 2001 - 01:39 #17
Btw, den store VAX fik jeg gratis, inkl. transport fra Århus :)
Avatar billede bwulf Nybegynder
01. maj 2001 - 02:04 #18
Re: Pizza\'en .. uhm, det er weird at min wolla klapper dem sammen.. vil jeg mene :)
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
01. maj 2001 - 03:27 #19
hehehe - sarjt at du kom ind for at skrive lidt igen :>

fed overskrift at møde :_>
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
01. maj 2001 - 03:28 #20
og fedt at der er kommet rygter om dig, som du ikke engang selv kendte :_>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. maj 2001 - 13:50 #21
bwulf>> hvad er det så for en VAX som Boomer siger du har købt for 10K?
Avatar billede bwulf Nybegynder
02. maj 2001 - 19:39 #22
esben: Dunno, tror ikke jeg har givet 10k for noget af det gamle udstyr .. Hmm .. Boomer fra CyberCity?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. maj 2001 - 21:12 #23
Boomer, Anders Ebbbesen:

\"i sommers gav han 10K for en VAX computer.... bare for at have den..\"
Avatar billede bwulf Nybegynder
03. maj 2001 - 01:43 #24
ahh, yeah.. Boomer fra CC :). Oh well, den var gratis anyway..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. maj 2001 - 01:53 #25
hvornår åbner du så dit \"museum\" for offentligheden?

jeg mener... hvornår laver du et museum for gamle comps?