Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 22:55 Der er 11 kommentarer

Matrox G400 sammen med AMD

Jeg har for nyligt anskaffet mig et Matrox G400 DualHead 32 MB grafikkort. Jeg var helt sikker på at alle spil så ville køre perfekt, men det gør de ikke. Et spil som "Age of Empires 2" hakker meget. I min PC har jeg AMD K6 2 400 MHz processor, AOpen AX59 Pro bundkort, IBM 10,1 GB harddisk, Creative PCI 128 lydkort, Hansol 501P skærm, Sandberg Intern modem. Og så kører jeg med Windows 98 2. udgave. Jeg har installeret de nyeste drivere til G400 kortet.
Avatar billede schubert Nybegynder
10. november 1999 - 23:08 #1
Hvis ikke du har sat AOE op til at køre via Direct3D (DirectX), så kan det godt hakke.
Prøv evt at upgrade din DirectX til ver. 7.0, jag havde samme problem med mit V3800 Asus, men de forsvandt da jeg lagde DirectX 7 ind.

Hvis dit grafikkort står til 32bit farver, så prøv med 16bit farver, det hjalp på mit Unreal.

Avatar billede spacey Nybegynder
10. november 1999 - 23:15 #2
Hvor mange ram har du???
Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 23:15 #3
Jeg kører allerede med DirectX 7.0, og AOE2 kører via Direct 3D. Mit grafikkort står til 24bit farver, så det kan jeg da prøve at sætte ned.
Avatar billede stoffer Nybegynder
10. november 1999 - 23:18 #4
Nu ved jeg ikke om Age of Empire skal/kan bruge OpenGL (jeg tror det ikke). Matrox har nemlig haft nogle problemer med nogle spil

se her.

http://www.matrox.com/mga/drivers/patch_demos/patches.htm

AOE 2 er der godt nok ikke, men prøv at skrive til dem om der har været nogle problemer og om en patch snart vil blive lavet.

prøv om noget lignende dette kan hjælpe:

"SciTech Display Doctor"
http://www.matrox.com/mga/drivers/3rd_party/home.htm

prøv måske nogle Mirc servere og spørg nogle dér om de har haft samme problemer...

Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 23:19 #5
Jeg har 64 MB PC 66 Ram. Jeg har prøvet at sætte 64 mere i, men det hjælper ikke. Jeg har også prøvet at sætte 64 MB PC 100 Ram i, og det bliver det heller ikke bedre af.
Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 23:23 #6
Jeg har meldt mig til en Matrox mailingliste og har stillet det samme spørgsmål der og endnu ikke fået noget svar. Jeg vil prøve at downloade SkiTech Display Doctor og se om det kan hjæple.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. november 1999 - 06:24 #7
Hvad kan man ud over direct 3d sætte aoe2 op til?
Avatar billede stoffer Nybegynder
11. november 1999 - 10:04 #8
det virkede vist ikke hva'
Avatar billede peanut Nybegynder
12. november 1999 - 08:17 #9
Jeg downloadede ikke SkiTech Display Doctor da der kun var "lægemidler" til 2D i Win98. Jeg har geninstalleret DirectX 7.0, sat farverne ned til 16 bit og min monitor op til 85 Hz i 1024x764. Det har hjulpet i AOE2, men den hakker stadig. Jeg må nok vente på en patch til spillet, eller endnu bedre en ny G400 driver, der supporter AMD K6 2.
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. november 1999 - 03:08 #10
Hvad kan man ud over direct 3d sætte aoe2 op til?
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
30. august 2001 - 22:34 #11
Med mit Matrox dualhead G450 Millenium 32 MB DDR på et Soltek bundkort, 512 mb ram, 900 AMD t-bird CPU kommer også nogen gange med hak i spil som f.eks. Need for Speed 3. Jeg har prøvet med de nyeste drivere, men det gør ingen forskel.

Det hjælper måske at sætte farver, opløsning mm. ned lidt, men der er stadig problemer.

Heldigvis spiller jeg sjældent så det har kun ringe betydning.

gad vide om der er tale om samme problem.