Avatar billede michaels102 Nybegynder
12. februar 2006 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mit Asus P4P800 siger den har fundet ny cpu

Har et Asus P4P800 som jeg lige har smidt en p4 2.6 ghz cpu med ht. hver gang jeg genstarte pcen, siger den at den har fundet en ny cpu. jeg har indstalleret den sidste nye ver af bios. er der nogen der kan fortælle mig hvorfor??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 15:16 #1
har du været inde i BIOS og gemme den nye opsætning?
Avatar billede c-holst Novice
12. februar 2006 - 16:20 #2
sikker på, at multiplier og fsb er sat korrekt. Det kan du tjekke i din bios. i manualen kan du se hvordan det indstilles på dit bundkort.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:58 #3
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede michaels102 Nybegynder
17. juli 2006 - 07:41 #4
Helt sikker på at multiplier og front side bussen er sat rigtig, men den bliver ved med at sige det...

Har på fornemmer' at den ikke får gemt min opsætning i bios, eller at den resetter ved hver genstart, og det gør den jo hver gang man siger gem og exit. Bliver nok nød til at købe ny board
Avatar billede c-holst Novice
17. juli 2006 - 09:29 #5
kunne det lille runde batteri på bundkortet være fladt??
Avatar billede michaels102 Nybegynder
17. juli 2006 - 17:53 #6
Kunne være en mulighed. Er lidt i tvivl om når der spændning på boarded om den så stadig køre på på batt... Tror kun den benytter sig af batt. når der ikke er sat strøm på, men ved det ikke med 100% sikkerhed..

Men jeg vil da lige give det et forsøg