Avatar billede loproc Praktikant
11. februar 2006 - 13:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Promise RAID

Hejsa

Jeg har mig en FreeBSD 6.0 med et Promise Fasttrrax SX4000 kort i, og et raid 0+1 array men den ene disk er stået af:
# atacontrol status ar0
ar0: ATA RAID0+1 stripesize=128 subdisks: ad4 DOWN ad8 ad10 status: DEGRADED

Så vil jeg jo gerne bede controlleren om at rebuilde på den nye disk jeg har sat i:

# atacontrol rebuild ar0
atacontrol: ioctl(IOCATARAIDREBUILD): Input/output error

Men det går åbenbart ikke lige som jeg vil... Jeg har ledt på nettet efter en FreeBSD version af PAM (Promise Array Management) men uden held...

Nogen der ved hvad ovenstående io error skyldes eller har erfaringer med at rebuilde et promise array?

På forhånd tak
Martin Kruse Jensen
Avatar billede loproc Praktikant
11. februar 2006 - 13:11 #1
Oookay, det ser ud til at jeg skal detache arrayet først, men det er nok ikke verdens smarteste ting kunne jeg forestille mig - det er det array FreeBSD ligger på... Nogen der har prøvet det her?
Avatar billede loproc Praktikant
08. maj 2006 - 08:33 #2
Det endte med at jeg hev kortet over i en WindowsXP maskine, installerede den medfølgende software og vupti - så gik rebuildingen automatisk i gang. Ikke verdens smarteste kort må jeg indrømme.