Avatar billede lazza Nybegynder
11. februar 2006 - 12:30 Der er 10 kommentarer

Bærbar Apple computere

godtag :)

Jeg skal have en bærbar computer. og jeg overvejer at købe en apple
men ville høre om, er en apple computer god?
jeg har ca 9.000 at give af, til en ny comp.
Er der andre computere der er bedre til prisen
har tænkt på en Ibook...:)

svar så ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2006 - 10:10 #1
kender 2 der har købt den lille ibook, de er meget begejstrede. Har ikke selv haft mulighed for at lege med dem. Om de er gode nok komme an på hvad du vil bruge den til.
Avatar billede lazza Nybegynder
13. februar 2006 - 01:22 #2
det skal nok være til afspillning af film og musik.. og så skole arb.....
og så lige et slag cs en gang imellem :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. februar 2006 - 01:48 #3
Hvis du vil kunne spille Counter-Strike, kan du ikke bruge en Apple, da Half-Life ikke findes til MacOS. Selvom det teoretisk kunne lade sig gøre med Virtual PC el. lign. og Windows på et disk image, tvivler jeg på du får en god ydelse, hvis det da overhovedet kan køre.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. februar 2006 - 06:00 #4
Virtual PC har da ikke DirectX support har den.

Der er et linux projekt der hedder Wine, der kan køre windows spil på Linux, det er ikke utænkeligt at dette også findes til MacOS!
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. februar 2006 - 13:02 #5
Virtual PC KAN godt køre DirectX, men i følge Microsoft skal man nok ikke regne med god ydelse: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B824622

Wine kan i øvrigt kun bruges på x86-maskiner, så hvis det overhovedet skal kunne virke, kræver det at den bærbare du køber indeholder en Intel processor (det gør de nyeste Macs vist nok). Derudover kunne jeg forestille mig der skal ændres en del ting inden det kan køre på OSX, da der ikke er en decideret binary package til den inde på Wine's side.
Avatar billede lazza Nybegynder
14. februar 2006 - 21:18 #6
nånå men hvis man ser bort fra cs :P
er den så god til musik, film og skole arb?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 05:49 #7
MAC har altid været god til kreativt arbejde, grafik, video og lyd. Bare få masser af RAM i den.
Avatar billede lazza Nybegynder
15. februar 2006 - 11:57 #8
hvor meget er masser? :S
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 12:43 #9
Som i en PC er mere bedre. Specielt hvis du skal arbejde med lyd og video.
Avatar billede lazza Nybegynder
15. februar 2006 - 13:00 #10
jaja self, men kan man købe ram for sig selv og sette i en mac?