Avatar billede drp Nybegynder
10. februar 2006 - 20:08 Der er 16 kommentarer

Kan ikke se webside på computer

Jeg kan ikke se én bestemt webside (http://epg.kml.kiss-technology.com/) på min computer derhjemme. Jeg har kunnet se den og den er ikke spærret i firewall. Hverken Firefox eller IE Explorer kan vise siden. Jeg får at vide at serveren ikke kan findes, men hvis jeg prøver fra kontoret eller fra en anden computer derhjemme, kan jeg godt komme på siden. Jeg har ikke ændret sikkerhedsindstillinger. Jeg har prøvet at kigge i registreringsdatabasen, men kan ikke se hvad der skulle kunne blokere adgangen til siden.
Er der nogen med en idé om hvad der kan  blokere?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. februar 2006 - 20:14 #1
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2006 - 20:26 #2
<ole>

Det lyder komplet sort - og det har ikke noget med SP2 at gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 21:05 #3
Nu kan jeg se at det er en login side - der bliver jeg i hvert fald guidet hen når jeg klikker på linket.
På den side skal cookies være tilladt. Det kan også være noget popupblocker der driller eller andre lignende prograqmmer?
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2006 - 21:16 #4
Det er hverken cookies eller popup-blokker, der er problemet. Uanset, hvor restriktivt, jeg sætter mine indstillinger, kommer jeg til login-siden  :)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 21:34 #5
Hvad kan det ellers være, java?

olebole -> Nu har du fortalt hvad det ikke kan være - kan du ikke komme med nogle bud på hvad det kan være :o)
Avatar billede drp Nybegynder
10. februar 2006 - 21:39 #6
Det er helt rigtigt at det er en loginside. Jeg har tidligere haft adgang til den og har ingen anelse om hvorfor den er blokeret for, som tilsyneladende den eneste computer i verden, min  hjemmemaskine. Siden er meget simpel og giver adgang til et websted hvorfra jeg kan programmere min Kiss HD-optager. Der er adgang via mobilen, men ikke mere fra computeren. Jeg har spurgt Kiss' support om de kender problemet, men det gør de ikke.
Jeg har prøvet at deaktivere firewallen og det ændrer ikke noget. Jeg har prøvet at sætte mine internetindstillinger så alt er åbent for alle (nærmest), men computeren kan ikke se siden.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 22:07 #7
Du kan prøve denne lille rep. fil til internet explorer:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Jeg tvivler dog på den vil virke når problemet også findes i firefox.

Jeg er mere til noget manglende Java - det skal også bruges for at logge på netbank.
Ved du om du har java installeret?

Java kan hentes her:
http://www.java.com/en/

Du kan teste om du har java her:
http://www.java.com/en/download/installed.jsp
Klik blot på verify installation.
Avatar billede drp Nybegynder
10. februar 2006 - 22:09 #8
Java er installeret. Webbank virker fint og linket bekræfter det "CONGRATULATIONS, you have the Latest version of Java!".
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 22:42 #9
Det var så den teori :o/
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2006 - 14:29 #10
boxer >> Nej, jeg har som sagt ikke en idé om, hvad det kan være - hvilket ikke betyder, jeg ikke ved, hvad det ikke kan være  :)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2006 - 14:49 #11
:o)
Avatar billede drp Nybegynder
11. februar 2006 - 18:14 #12
Jeg mistænker registreringsdatabasen. Kan det være en begrundet mistanke?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2006 - 18:18 #13
For et stykke tid siden læste jeg noget med en host fil der kunne være skyld i at man ikke kunne besøge bestemte sider.
Jeg forsøger om jeg kan grave noget frem og vender tilbage senere iaften.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2006 - 20:11 #14
Jeg har desværre ikke fundet noget, men jeg har kigget lidt på min egen hosts fil.
Den har denne placering:
C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Jeg kan fortælle hvordan min ser ud:
# Eksempel:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # kildeserver
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x-klientvært

127.0.0.1      localhost

Hvis din ser anderledes ud, tager du først en sikkerhedskopi af den. Dernæst retter du den til, så den ligner ovenstående. Genstart og se om det virker.
Avatar billede drp Nybegynder
12. februar 2006 - 11:10 #15
Tak for forsøget. Desværre er min fil helt identisk med din.
Avatar billede drp Nybegynder
09. marts 2006 - 19:53 #16
Jeg har ikke kunnet finde svar noget sted. Så nu har jeg nyinstalleret Windows. Det var tiltrængt alligevel, og nu virker websiden igen. HM!