Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Grafikdriver til spil..

Hej!
Jeg købte for nylig CIV4, og prøvede så at spille det. Men da jeg havde installeret det ville den ikke starte spillet, fordi den sagde 'failed to initialize renderer - check directX version and graphics settings'.
Da jeg allerede har installeret en directX version der er på cd'en til spillet, må det jo være grafikken der er noget galt med... Der er mindst påkrævet et 64mb grafikkort, og mit er på 128mb. (Et radeon 9600 series) Jeg ved ikke helt hvad da der kan være galt, kan det være manglende opdateringer til videoenheden? (selve grafikdriveren er lige blevet opdateret).
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:39 #1
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:42 #2
Det er samme version som på cd'en. Jeg har prøvet at hente den, men det virkede ikke.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:51 #3
Gå i enhedshåndtering, højreklik på dit gf kort og vælg fjern. Genstart.
Gf kortet bliver installeret påny.
Prøv spillet inden du opdaterer driveren til gf kortet. Så kan vi afgøre om det er din driver der fejler.
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 15:57 #4
Det virkede heller ikke.
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2006 - 16:01 #5
nu tror jeg nok de mindstekrav er noget teoretiske, i hvertfald står der på æsken til farcry, at et gf2 er nok...

har du mulighed for at køre en setup til spillet inden det starter, så prøv lowres i alt
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:05 #6
Nej, det er der ikke nogen mulighed for. Den starter bare lige op, og viser så at der er fejl..
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:10 #7
Undskyld, mit grafikkort er endda på 256mb så jeg lige :S Men det gør det jo ikke bedre..
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:17 #8
Prøv at åbne ATI control Center. Du kan gøre det ved at højreklikke på skrivebordet - mener jeg :o)
Tjek dine settings bl.a. om 8x agp er slået til.
Du skal lige vælge Advanced under View.

I Kommandoen Kør skriver du dxdiag og trykker enter. TAg de forskellige tests og tjek versionen er reg. til den nyeste.
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:26 #9
Jeg kan ikke finde noget ATI control center...
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2006 - 16:27 #10
er der en manual til spillet, kan du jo også tjekke om der er evt settings som skal aktivereres for at spillet kan køre

når du afinstallerer kortet, som boxer foreslår, kunne du også prøve det via fejlsikret,og så aefter normal genstart installere den nyeste driver fra www.ati.com
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:30 #11
Det er nemlig det der er det underlige. Der står intet til at grafikken skal indstilles til noget specielt, kun at den skal have directX 9c, som den allerede har..
Har den nyeste driver lige nu, og det virker stadig ikke.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:39 #12
Hvilken version har driveren til gf kortet?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:43 #13
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:45 #14
Hovsa - nr 2 link virker ikke. Det er åbenbart forbudt at linke direkte :o(

Men hvis du fra ATI's side har valgt Windows XP og RAdeon kommer du til en side hvor det er nr 2 fra toppen du skal bruge.
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 16:52 #15
Skal jeg installere alle de fire komponenter fra andet link?
Avatar billede phospheer Nybegynder
10. februar 2006 - 17:17 #16
Jeg har installeret alle de komponenter du gav mig link til, anonym, men spillet virker stadig ikke :S
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 20:56 #17
Det var pokkers. Jeg forsøger lige om jeg kan finde noget inde på spilproducentens hjemmeside.
Jeg vender tilbage :o)
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2006 - 21:41 #18
driverne til dit chipset? og derefter gfx
reinstaleret spillet
patches til spillet
sfc /scannow læg din xpcd i drevet og kør denne kommando...husk mellemrum før /
opdateret via MS$
Avatar billede boxer Nybegynder
10. februar 2006 - 22:01 #19
Jeg tror faktisk at det er denne patch du mangler:
http://www.2kgames.com/civ4/support_ati.htm
fundet her:
http://www.2kgames.com/civ4/support.htm
Avatar billede phospheer Nybegynder
11. februar 2006 - 10:17 #20
Jada, den patch virkede!!! :D Tusind tak for hjælpen! Vil du ikke have pointene, eller? :)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2006 - 11:36 #21
Gerne :o)
Men skal c-holst og jeg ikke dele dem. Han var jo også inde på det med patchen
Avatar billede c-holst Novice
11. februar 2006 - 11:57 #22
mener nu det er fint nok, da du jo gjorde dig ulejlighed med at finde en patch

mvh
c-holst
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2006 - 12:11 #23
Det bestemmer du selv - nu har du i hvert fald fået invitationen :o)