Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad er XBAL taksonomier?

Under Økonomistyring - Finans - Analyse og raportering er jeg stødt på et menupunkt der hedder "XBRL-taksonomier".
Hvad er det?
Avatar billede jasman Nybegynder
10. februar 2006 - 19:42 #1
Uden at jeg skal gøre mig til Navision ekspert (jeg arbejder normalt med C5/XAL og Axapta), vil jeg tro at det har noget at gøre med opsætning af elektronisk forsendelse af regnskaber til f.eks. din revisor.
Avatar billede trm Nybegynder
13. februar 2006 - 10:28 #2
Prøv at bruge F1-hjælpen - den er generelt meget oplysende ;-)

F.eks:
eXtensible Business Reporting Language
XBRL (eXtensible Business Reporting Language) er et XML-baseret sprog til finansiel rapportering. XBRL indeholder en standard for ensartet rapportering for alle brugere af finansielle oplysninger, f.eks. offentlige og private virksomheder, revisorer, analytikere, investorer, interessenter fra kapitalmarkedet og långivere. Standarden benyttes også af andre involverede nøglepartnere, f.eks. udviklere af software og hardwareleverandører.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2006 - 10:32 #3
Okay, tak. Det virker ikke umiddelbart som noget jeg skal bruge til noget.