Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 01:08 Der er 14 kommentarer

Få XP kernen til at ligge fast i ram'ne for mere ydelse, hvordan?

Hej, jeg har læst lidt om at man ved hjælp af windows registry kan få XP kernen til at ligge fast i ram'ne, på denne måde får man mere ydelse eller et hurtigere windows. Jeg synes maskinen bruger alt for meget energi på at holde det hele kørende, vil gerne have det optimeret :)
Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2006 - 01:47 #1
<ole>

- og maskinen skulle bruge mindre energi på at 'holde det hele kørende', hvis kernen blev lagt i RAM. Det troro jeg, du må forklare nærmere  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 01:53 #2
Jamen det er jo det som er problemet :) Blander sikkert en masse sammen, men det er en kombination af, at der ikke bliver brugt cache på samme måde at de er lagret i ram'ne. Og lagre XP kernel / NT kernel i Ram'ne.

Men jeg fandt tråden igen hvor jeg har læst det. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Guides/winxptweak/3.html
under Memory Performance.

Mvh
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2006 - 04:10 #3
som jeg forstår det er det et gammelt trick der går ud på at forhindre maskinen i at cache til harddisken (kræver meget ram). er det helt misforstået?
Avatar billede nva Praktikant
10. februar 2006 - 08:12 #4
Avatar billede nva Praktikant
10. februar 2006 - 08:13 #5
Avatar billede nva Praktikant
10. februar 2006 - 08:14 #6
Kan åbenbart ikke indsætte et direkte link - vælg Memory Performance tips
Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 10:16 #7
I og med det er sådan et gammelt trick er det så egentlig begrænset hvor meget det overhovedet hjælper?
Tak for svarene indtil videre
Avatar billede nva Praktikant
10. februar 2006 - 13:40 #8
Lægger et svar som du bare afviser hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2006 - 13:56 #9
det kan hjælpe marginalt er min vurdering, jeg brugte det til win98 hvis det er den løsning som jeg tror vi snakker om. som du kan se på det link du selv har, så er der flere ting det ikke skal mixes med.
Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 15:16 #10
Okay, så det er altså en lidt ældre metode :) Jamen så behøver jeg jo ikke rode så meget med det, tak for svarene!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2006 - 17:36 #11
det tip er fra 2002 :-) jeg ville ikke investere meget i det tweak, medmindre du er _helt_ ude i marginalerne.
mvh thomas
Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 18:59 #12
Er man ikke altid det når der går sport i det :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2006 - 21:56 #13
joda *gg*
Avatar billede nva Praktikant
14. februar 2006 - 07:53 #14
Response?