Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. februar 2006 - 20:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hop ned til den dato

Hey derude... jeg har en laaang liste med aftaler over datoer som går fra 2005-2007 ... jeg ønsker at når jeg åbner siden så hopper den ned på listen indtil den rammer de indlæg der passer til hvilken dato det er eller ihvertfald den der er tættest på... er det muligt?
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 20:28 #1
Er det bare en laaaang fil??
Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. februar 2006 - 20:29 #2
Det er en lang liste... når man så åbnr den så skulle den gerne hoppe ned til de indlæg som ligger tætteste på den dato det nu er den gældende dag
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 20:54 #3
hm.. det kan jeg ikke hjælpe dig med.. men kan få den til at springe til teksten hvis det er den pågeldendene dag.. ex..
dagen: 223-1-2006

-> 23-1-2006 <-
hej  med dig idag har jeg spillet..... osv osv.. ;)
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:01 #4
*dagen: 23-1-2006
Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. februar 2006 - 21:29 #5
Hvis du er god til PHP kunne man så ikke lave en while loop der bare talte op fra den dato det nu var indtil den ramte en i databasen... og så hoppe til dne?
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:34 #6
hm.. det kunne man vel men det er ikke noget jeg kan overskue lige nu,... prøv at få nogle andre til at hjælpe.. ;)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. februar 2006 - 21:35 #7
hvis nu du hvade en bestemt dato hvordan ville du så få den til at hoppe ned på siden?
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 22:31 #8
ville sprøge om $hop var det.. og hvis nej så ville jeg bruge location0.href='?hop=ja...'
Avatar billede jammerlab Nybegynder
10. februar 2006 - 01:38 #9
wow... det fattede jeg ik meget af :)
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. februar 2006 - 11:06 #10
Jeg er lidt i tvivl om hvad du gerne vil have :)

Er det en html side, med en lang liste af datoer, hvor du så gerne vil scrolle ned til en dato der svarer til den aktuelle dato ?

eller vil du på server siden begrænse output'et fra din db til at starte med aktuel dato ?

Mvh. Johan
Avatar billede jammerlab Nybegynder
10. februar 2006 - 22:38 #11
Det første :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
11. februar 2006 - 00:03 #12
Hey løsningen kan vel være noget i stil med den som de har på newz.dk hvor der står et #[talpåindlæg] og så hopper den til det indlæg, så vil url'et se sådan her ud...
http://www.dinside.dk/aftaler.php#11022006 og så hopper den ned til den første event som er for i dag.

på siden indsætter du ganske simpelt i toppen af hver event et sådan her tag. <a name="11022005"></a> og så vil den hoppe ned til eventet for i dag...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
11. februar 2006 - 00:59 #13
Udemærket... Det jeg skulle bruge ... så laver jeg noget geil i PHP som klarer resten :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
11. februar 2006 - 08:36 #14
Yeps... Her er mit svar.