Avatar billede jhammer Nybegynder
29. april 2001 - 12:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af eksternt modem/BIOS upgrade.

Problebet er flg.
På en 2½ år gammel COMPAQ EN 6350 SSF(pentium II 350 mHz) skal jeg gerne have installeret et eksternt modem.
Jeg har købt et USB Fax modem v.90/56Kbps af mærket ACEEX. (Jeg har ikke de store behov for internet).

Jeg har prøvet at installere modemet. USB konstaterede at der var ny hardware og jeg prøvede at installere efter beskrivelse i medflg. USER manual. På et tidspunkt prøvede installationsprogrammet at komme i kontakt med modemet, men uden held. Der kom heller ikke på noget tidspunkt \"lys\" i modem. Jeg har også prøvet på en ny PC her funkede det bare !!

Mit spm er om BIOS\'en skal opgraderes og kan jeg i det hele taget det på min COMPAQ. Jeg forstår ikke rigtig det EDB tekniske på COMPAQ hjemmeside, og kan ikke umiddelbart finde noget med BIOS opgradering. Se
http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/locate/4_367.html
Er det noget med RomPaq og hvordan f\' skal man som dødelig kunne forstå dette. Jeg synes det er svært.
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 12:45 #1
Det kunne se ud som om du har et internt modem i din compaq.
Dette skal slås fra for at dit nye kan fungere.
Det gør du formodentlig i bios\'en (Tryk F10 under opstart)
Avatar billede jhammer Nybegynder
29. april 2001 - 15:37 #2
Nej der er intet internt modem. Men der er et netværkskort. Men det skulle da ikke betyde noget?
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 17:46 #3
Ifølge dit link, er der et indbygget modem i din compaq.
Avatar billede jhammer Nybegynder
29. april 2001 - 19:42 #4
Jamen bare der var. Det du ser er forskellige drivere til nogle modems. Maskinen har 100 % sikkert ikke noget internt modem.
Kan du se om det i det hele taget er muligt at opdatere BIOS\'en? I alle fald tak fordi du vil hjælpe, men ...
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 19:53 #5
Prøv lige det her link:
http://www3.compaq.com/support/parts/

Her bliver din maskine \"verificeret\"

Derved skulle få helt klarhed over hvad du har i maskinen, og hvis det er lavet fornuftigt, vil der også være links til opdateringer, hvis der er nogen.

På siden med dit link, er der et link som hedder:
Deskpro EP, EN, and EN Series SFF Fix for False 1782 Error. Du skulle vel ikke få en \"1782 Error\"?

Måske det er dette du har brug for:
http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/download/9826.html

Men prøv lige det første link hvor din maskine \"gennemses\"
Avatar billede jhammer Nybegynder
29. april 2001 - 20:35 #6
Verificering giver flg. mer eller mindre volapyk:
Part Number  Description
009563-513  PCA, HVP,DSCH350,IDE,32MB
166927-001  BTO, LBL,CMP,COMM,OPAL
314038-001  6.4 HDD 33/54 SFF US
314048-001  BTO, PCR,P6CS350/100
314059-001  24x CD-ROM SFF/BX US
314158-001  BTO, MS LOGO LABEL,SCARAB
314173-001  BTO, BASE ASSY,SFF-SC
314187-001  BTO, AGENCY LABEL,SCRB
314212-056  BTO, POD LBL,314050-003
314241-001  BTO, KIT,CD,NETPC,RW,SC-MULTI
314256-001  BTO, PACK ASSY US,S

Nej ingen fejl 1782.

Jeg prøver nu at downloade 9826, det kunne godt være det var løsningen. Vender tilbage i morgen med hvordan det gik.
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 20:52 #7
Prøv lige den her også, et program PÅ DANSK, som gennemgår din computer. Læs vejledningen!
http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/download/9646.html

Men det rigtig nok, det lyder som noget volapyk, verificeringen.
Avatar billede jhammer Nybegynder
02. maj 2001 - 10:15 #8
Har ikke haft tid til få modem til at virke. Fik fat på en ny BIOS ved at ringe til COMPAQ. Det hjalp.