Avatar billede woffer Nybegynder
29. april 2001 - 11:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Direkte Kabeltilslutning.

Jeg har et problem, ja faktisk 2 men det ene er at jeg skal formatere den ene af min to computere, og derfor vil jeg egentlig gerne overføre vigtige dokumenter og programmer til min anden computer men de vil ikke få forbindelse til hinanden og jeg har givet dem forskellige ip adresser aktiveret fil og udskrift deling osv osv. jeg har prøvet både med krydset og ikke krydset kabel men den vil ikke men der er lys i begge netkort hvad i helve.. gør jeg??
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 11:40 #1
hvilket os kører de på?
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 11:41 #2
windows versioner?
Avatar billede delphidaner Nybegynder
29. april 2001 - 11:43 #3
Har du de rigtige protokoller installeret?
Har netkortene ens overførselshastigheder?
Er der hardwarekonflikt?
Kan du pinge?
Avatar billede makse Nybegynder
29. april 2001 - 11:45 #4
Har du husket at dele drevene?
Installer evt. NetBEUI protokollen.
Avatar billede woffer Nybegynder
29. april 2001 - 12:29 #5
Nu er jeg ikke så meget inde i det med netværk hvad er protokoller?
Ja de har samme hastighed!
Nej der er ikke nogen konflikter!
Har ikke prøvet at pinge dem!
Avatar billede woffer Nybegynder
29. april 2001 - 12:34 #6
Hvad er NetBEUI protokollen?
Hvordan deler jeg drevene?

Jeg køre windows 98 SE
Avatar billede makse Nybegynder
29. april 2001 - 12:41 #8
Dele et drev:
D-klik på \'Denne Computer\' > H-klik på f.eks. C: - Vælg \'Egenskaber\' > Vælg fanen \'Deling\'

NetBEUI protokollen skal installeres på begge PC\'er.
H-klik på \'Andre Computere\' - Vælg \'Egenskaber\' > Tryk på \'Tilføj\' > Protokoller > Microsoft - Vælg NetBEUI.
Avatar billede woffer Nybegynder
29. april 2001 - 13:08 #9
1000 Tak for hjælpen nu har jeg noget mere at arbejde med*S*
Hilsen Allan

Men skriv hvis jeg kan gøre noget!
Min mail: allan@nicolai.nielsen.as
Avatar billede delphidaner Nybegynder
29. april 2001 - 13:32 #10
makse >> Hvorfor lige NetBEUI-protokollen? Er den mere velegnet end TCP/IP og IPX eller hvad?
Avatar billede makse Nybegynder
29. april 2001 - 14:54 #11
NetBEUI er noget nemmere at sætte op. Der skal nemlig ikke ændres noget som helst. :)
Til gengæld er den også langsommere end TCP/IP.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
29. april 2001 - 14:59 #12
OK, så har jeg også lært noget i dag :)