Avatar billede webname Nybegynder
07. februar 2006 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop fra XP til SuSE 10.0

Er der nogen der ved noget om remote desktop fra en win xp maskine til en linux suse 10.0 server?? evt. programmer (Helst gratis)...
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 15:44 #1
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 15:45 #2
argh sry så ikke man skulle betale for at se svar :(
Avatar billede gratis Nybegynder
07. februar 2006 - 15:47 #3
Avatar billede webname Nybegynder
07. februar 2006 - 16:01 #4
nicer-> Det kunne ikke bruges..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. februar 2006 - 17:08 #5
Brug kommandoen 'vncserver' på SUSE og forbind med en VNC-klient fra Windows. Jeg bruger selv RealVNC (http://www.realvnc.com/), jeg kender ikke ultravnc...
Avatar billede darios Nybegynder
09. februar 2006 - 13:16 #6
Brug tightVNC,
Den er gratis og virker på de fleste platforms.
Den fungere nemlig også over SSH.
http://www.vanemery.com/Linux/VNC/vnc-over-ssh.html
Avatar billede skwat Praktikant
17. februar 2006 - 00:41 #7
Hvis du vil lave ægte grafisk remote login skal du nok kigge i retning af cygwin/x
Her kan du så installere xserveren på din winblow maskine(xorg/xfree86) og derfra lave en xmd til din linux maskine, eller ssh med X forward. Personligt fortrækker jeg det sidste, da det giver langt den bedste performance.
I mine så er VNC fint til support osv. men skal man arbejde serriøst (udvikle/open office.org og ligende) dur VNC ikke.
Avatar billede webname Nybegynder
07. marts 2006 - 22:35 #8
Lukker her..