Avatar billede daniel24 Nybegynder
07. februar 2006 - 13:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænderprogram til audio_ts og video_ts filer

Hej

Jeg har redigeret en hjemmevideo og har brugt programmet WinaviVideo converter til at lave en audio_ts og en video_ts mappe så jeg kan brænde en DVD.
Jeg bruger Nero 6.0 og problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal brænde DVD'en så den starter automatisk op når jeg putter den i en DVD-afspiller. Jeg kan kun finde ud af at brænde filerne som computerfiler og så starter den ikke op automatisk fra DVD-afspilleren.

Jeg synes Nero er rodet at finde rundt i, findes der et simpelt brændeprogram som kan klare denne opgave. Det behøver ikke være freeware.

Tak for hjælpen

VH

Daniel
Avatar billede boxer Nybegynder
07. februar 2006 - 13:51 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/764
Prøv den artikel og spørg hvis der er noget. Nero KAN gøre det.
På nuværende tidspunkt bruger jeg DVD Cloner til at brænde.
http://www.dvd-cloner.com/
anmeldelse:
http://dvd-copy-software-review.toptenreviews.com/?ttreng=1&ttrkey=dvd+cloner
Avatar billede l-l-l Nybegynder
07. februar 2006 - 14:29 #2
Avatar billede daniel24 Nybegynder
07. februar 2006 - 14:48 #3
tak for hjælpen. Jeg følger guiden men får det samme problem som når jeg selv prøver. Når jeg vil overføre min "video_ts" mappe kommer den med følgende error meddelelse :

"The file "VTS_01_VOB" is larger than 2GB and therefore cannot be stored in an ISO file system. Please use the UDF file system to write suck large files. This can be done by selecting another compilationtype"

Og derfra kan jeg så vækge "DVD-ROM UDF" men så bliver den brændt som en computerfil.....hjæææælp :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
07. februar 2006 - 14:57 #4
Du skal ikke overføre hele mappen. Du skal kun overføre de filer som beskrevet i artiklen.
Du bruger vel Nero Vision Express?

Alternativt kan du hente en prøveversion af DVD-Cloner. Når du bruger den, er der kun en fil i mappen der skal bruges. Resultatet bliver også lidt bedre - efter min mening :o)
Avatar billede daniel24 Nybegynder
07. februar 2006 - 15:51 #5
Jeg overfører kun filen "VTS_01_VOB" og den kommer med ovenstående errormeddelelse.

Kigger lige på det der DVD-cloner og vender tilbage,
Avatar billede daniel24 Nybegynder
08. februar 2006 - 17:59 #6
DVD-cloner og nogle bedre dvdmedier var løsningen....næsten da. Filmen virker fint på min DVD afspiller men hvis jeg prøver at afspille filmen på min PC via dvddrevet så vil den ikke starte op. Det mærkelige er at hvis jeg åbner video_ts mappen og højreklipper på VTS_01_VOB-filen så sker der ikke noget, men hvis jeg højreklikker på nogen af de andre filer imappen så kommer den normale højreklikmenu frem...
Er det fordi jeg skal vælge en anden kompilation i dvd-cloner?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. februar 2006 - 18:40 #7
Jeg har aldrig prøvet at afspille dem på min PC - ikke før nu. Jeg ser dem altid på min DVD afspiller.
"sjov" nok kunne jeg heller ikke se DVD'en på min PC?

Jeg ved ikke hvorfor, men har en idé om at man skal konvertere til mpeg2 istedet for DVD med winaviconverter. Jeg har ikke selv afprøvet det.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
09. februar 2006 - 00:29 #8
Ok, tak for hjælpen anonym, skriv et svar
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 07:08 #9
Velbekomme :o)