Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. februar 2006 - 21:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Registrering af iNotes (webmail) mail-brug

Jeg har brug for at logge hvilke mail-brugere, der har benyttet deres mail inden for en given periode (i forbindelse med udsendelse af spørgeskemaer er det et must, at jeg kan lave en export til excell med aktive mail-brugere).
På alle mailservere kan jeg tilgå log.nsf, og har lavet et lotusscript der exporterer alle aktive mailbrugere, indenfor den periode som der i log.nsf registreres.
Men jeg får ikke iNotes/webmail brugere med.
Hvad skal der til- Notesadministrativt- for at jeg kan hente de samme oplysninger som i log.nsf, for iNotes/webmail brugere ?
Og hvor "tungt" er det at logge disse oplysninger. - Pt. kører log på Notes-klientmailbrugere 1 uge tilbage (hvilket er fint nok til mig, jeg kan jo bare logge videre derfra)- er der nogen grund til ikke at logge iNotes/webmailbrugere ? Så vidt jeg kan læse mig til, kræver det blot at der oprettes en (web)log.nsf - men jeg forstår ikke at den ikke er oprettet som default.
Kort sagt har jeg brug for at vide:
Hvordan får jeg en log på iNotes/webmailbrugere.
Hvor "tungt" er det rent log/servermæssigt.
?
Avatar billede karstenv Nybegynder
07. februar 2006 - 07:58 #1
Den vil jeg da gerne lære også, så jeg "lytter" lige med :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
07. februar 2006 - 11:28 #2
basen hedder DOMLOG.NSF
Der findes andre rapporteringsværktøjer, som kan samle antallet af Notes/web/POP etc brugere op over tid, således at du f.eks. kan se hvem der i december 2005 brugte hvilke kienter.
Jeg vil lige undersøge hvad det hedder, men jeg mener det er noget med ActivityTrends eller lignende.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
07. februar 2006 - 16:19 #3
Nåh, jeg starter med at "snyde" lidt. Alle vores webmailbrugere (bortset fra dem der er snedige nok til at oprette en direkte genvej), logger på via vores intranet - så nu har jeg sat intranetserveren til at logge i domlog.nsf. Så får jeg det i een domlog.nsf, fremfor at skulle registrere i en domlog.nsf pr. mailserver. Hvad det betyder rent performancemæssigt, vil jo vise sig :-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
13. februar 2006 - 12:48 #4
Tja loggen er hos mig på 12.5 gig, men der er så ikke andet end 1 oversigt, så det kan gå, men om den kan bruges til det du har behov for, stiller jeg mig tvivlene over for, men du kan jo eksportere indholdet ud og lave talgymnastik i SAS eller et andet produkt som er god til det.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. februar 2006 - 13:52 #5
Du bør anvende License Tracking.

License Tracking allows you to monitor the number of active Notes users within a Domino domain. You can use License Tracking to determine how many client licenses you have, whether you need to purchase additional licenses, and when you need to purchase them.

Enabling or disabling license tracking
Use this procedure to either enable or disable License Tracking.
  1.    From the Domino administrator, click the Configuration tab.
  2.    Choose Server - Configurations.
  3.    Select the server and click Edit Configuration.
  4.    On the Basics tab, in the License Tracking field, click Disabled or Enabled according to what you want to do.
  5.    Click Save and Close.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. februar 2006 - 08:24 #6
Nemlig. Userlicenses.nsf har lige den info jeg har brug for. Takker :-)
Avatar billede leif Seniormester
30. marts 2006 - 15:52 #7
Sorry, jeg spørger men er UserLicenses.nsf selv en systemmet laver ?
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2006 - 18:22 #8
Ja det burde være sådan.