Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 19:41 Der er 15 kommentarer

Cpu kører på 100% hele tiden

Hej.

Min CPU viser hele tiden 100 %, og jeg kan sagtens mærke at det kører ekstrem langsom...
"svchost.exe" eller sådan noget bruger engang i mellem EKSTREM meget - og jeg har desværre en masse popups også.
Her kan I lige se min HJT, og har i evt. links til scannere jeg kan bruge - som hurtigt kan installeres.
Iøvrigt HAR jeg norton / jeg havde norton antivirus aktiverer, men den hjælper intet... Den har ikke vist noget i hvert fald.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:41:03, on 06-02-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Alias\Maya7.0\docs\wrapper.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Alias\Maya7.0\docs\jre\bin\java.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: ATLDistrib Object - {4A85F02A-CCD3-4E96-9BB1-7ACE7D0B9C23} - C:\WINDOWS\System32\awtqn.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: awtqn - C:\WINDOWS\System32\awtqn.dll
O20 - Winlogon Notify: Installer - C:\WINDOWS\system32\mvrul9991.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Reliability - C:\WINDOWS\system32\qqery.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Command Service (cmdService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SGFtbWVk\command.exe (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Maya 7.0 Documentation Server (maya70docserver) - Unknown owner - C:\Programmer\Alias\Maya7.0\docs\wrapper.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Network Monitor - Unknown owner - C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe (file missing)
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Service Hosts (ServiceHost) - Unknown owner - C:\WINDOWS\shost.exe (file missing)
06. februar 2006 - 19:56 #1
Der ER også aktivt 'snavs' på din putter som trækker 'sovs' ...
samt rester fra anden form for 'snavs'...

Generelt - du får lige 'talen':
Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 20:01 #3
Der ER også aktivt 'snavs' på din putter som trækker 'sovs' ...

haha den var nice :p

- har lige læst det der du postede, og jeg forstår det udemærket.
Problemet er så at jeg ikke har muligheden for at brænde SP2 på en anden computer, også installere herinde.
Er der ikke direkte link til download?
Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 20:03 #4
Lad mig indrømme jeg kører træt, når folk henviser til 2000 sider, og man aldrig finder snavset...
Det bare mig, og desuden er jeg ikke aktiv hver dag herinde, da jeg ser til andre ting, så jeg har helt glemt at tjekke dem igennem, skulle jeg ellers have haft gjort...
Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 20:06 #6
258 mb. - tager sin tid, når mit net sløver totalt, og henter 20 kb/s *S*...
Tak.
Avatar billede flintstone Novice
06. februar 2006 - 20:07 #7
Sådan er det bare...desværre.....du kan jo også få en gratis hos MS
Avatar billede flintstone Novice
06. februar 2006 - 20:12 #8
Gratis og gratis....koster 60, - har jeg lige erfaret.....
06. februar 2006 - 20:13 #10
Du bør/skal IKKE lægge ServicePack2 på en 'snavset' putter - som din er... Det går ikke godt...
Avatar billede flintstone Novice
06. februar 2006 - 20:14 #11
Helt enig med dr1..........
Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 20:14 #12
Hvad skal jeg så?
Jeg kan ikke gensinstallere igen. Jeg har for meget på min computer, til at kunne det.
06. februar 2006 - 20:15 #13
... men når du 'efterlader'
http://www.eksperten.dk/spm/672839
http://www.eksperten.dk/spm/615603
http://www.eksperten.dk/spm/603950
http://www.eksperten.dk/spm/580487
på den måde 'gider' folk jo ikke hjælpe dig igen...

Good Luck ?
Avatar billede knock Nybegynder
06. februar 2006 - 20:17 #14
Tusind tak.
Smutter da bare igen... Det er jo sådan et point-problem overalt, sååå... Tænkte jo også på det, så jeg er faktisk ikke engang overrasket.
Ses .. Medmindre i skriver.
06. februar 2006 - 20:27 #15
Sidste - hvis du er mere 'flink':

Følg guiden herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/755
Specielt
* [Dr.Web]
* [Ewido]

Download MS ServicePack1 (altså 1) fra:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/dk/xpsp1_da_x86.exe
og install den.

... og en NY HiJackThis Log...