Avatar billede varmeskud Praktikant
06. februar 2006 - 19:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forkert opløsning på tv. hvordan rigtig?

Hej

Jeg har tv-out i min pc. Som jeg har forbundet over til tv via phono kabel. ( det gule stik)
Og det virker også fint med at få billedet over.

Men jeg kan ikke få den til at køre i den rigtige opløsning på tv.

For på min pc skærm køre jeg med 1280 * 1024
Det ville så sige at det prøver tv også at køre med. Men jeg for så ikke fuld skærm billed på tv. For den kan kun køre med 1024 * 768

Så hvis jeg køre min pc skærm ned på 1024 * 768 viser tv skærmen rigtig. Men så lille opløsning ville jeg jo ikke køre med på pc skærmen. Og gider ikke at jeg skal til at side og skifte min pc skærm ned værd gang jeg ville se noget på tv.

Mit tv er 28" hvis det har noget at sige.
Mit grafik kort er et randon 9200

For et par måneder siden virkede det fint. Men så har jeg flyttet min pc og rykket min stue og ikke haft det til i lang tid. Samt at jeg har skiftet pv skærm og nu køre højre opløsning.

For jeg kan ikke få den til at ændre på tv opløsning.

Så hvad er det jeg gør forkert og hvordan for jeg det til at virke.

Mvh Kim
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2006 - 22:35 #1
du vil få det bedste billede på dit tv med 800*600, dit grafikkort burde kunne sende 2 forskellige opløsninger til hhv monitor og tv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2006 - 06:56 #2
Så vidt jeg husker er TV opløsningen lavere end 800*600, faktisk nærmere 640*480. Med mindre det er et fladskærms TV.
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. februar 2006 - 07:59 #3
Ja jeg mener at mit grafik kort før i tiden har kunne sende to forskellige opløsninger.

Men kan simpelhen ikke huske hvordan jeg for den til det.

Og det er et alm tv.

Men pt kan jeg kun få den til at sende de 1024 * 768. Værken mere eller mindre :-(
Avatar billede c-holst Novice
07. februar 2006 - 11:34 #4
prøv at gå ind i de avancerede egenskaber for skærme, og find fanebladet skærme. herinde højreklikker du på "tv" og ser om der ikke kommer noget frem om skift opløsning/change res...

Det er ikke ude i de almindelige indstillinger det skal indstilles så vidt jeg husker, men prøv dig lidt frem
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. februar 2006 - 12:02 #5
Ja det er inden i noget advanceret ting. Men kan simpelhen ikke finde det eller huske hvor det er.

For ikke noget frem med at skifte opløsning på tv.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2006 - 18:28 #6
den er 720 * 576
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. februar 2006 - 22:29 #7
den skriver 1024 * 768
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. marts 2006 - 11:49 #8
Nogen der kunne hjælpe da jeg ellers ville lukke!
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:54 #9
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. juli 2006 - 22:56 #10
Jeg har stadi ikke fået det til at virke.

Ville faktisk rigtig gerne have det til at virke.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:28 #11
læg et svar,luk her,og prøv en ny tråd om emnet
Avatar billede varmeskud Praktikant
11. juli 2006 - 00:34 #12
Ja jeg må heller få rodet lidt op. Og så få taget mig sammen til at få fikset mit problem.

Men mange tak for forsøgene her.