Avatar billede asp3200 Nybegynder
06. februar 2006 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eksporter Adresse kartotek fra exchange

Hejsa

Skal have fundet en måde på hvordan man kan tage adresse kartoteket eller address book på engelsk ud fra vores exchange/ad og eksportere de oplysninger ned i en fil så jeg kan smide de email, navn osv ud på alle printere i firmaet. LDAP gider åbenbart ikke virke internt selvom brugerkonto,password og domæne er korrekt på printerne. Skal siges jeg har fået et konverterings værktøj fra canon så jeg kan sådan set bruge mange formater mht eksportering. Håber i derude ved hvordan man gør.

Det er Exchange 2003 uk
Avatar billede mip Nybegynder
06. februar 2006 - 21:09 #1
Prøv at installere denne ldap browser" http://download.softerra.com/files/ldapbrowser26.msi ", sæt den op på samme måde som du har gjort med Canon maskinen, virker det?
Husk at du på et w2003 domain skal authentifiseres, og du skal bruge full kvalified user navn ini@domain.dk
Avatar billede asp3200 Nybegynder
07. februar 2006 - 09:18 #2
Dit ldap browser program virker desværre ikke. Er der anden måde at få de oplysninger ud fra exchange?
Avatar billede mip Nybegynder
09. februar 2006 - 17:39 #3
Din Exchange er 2003, hvilket styre system ligger under?
Er exchange installeret på domain serveren, eller en seperat server?
Avatar billede asp3200 Nybegynder
10. februar 2006 - 09:30 #4
windows 2003 uk og den ligger ikke på domain serveren
Avatar billede mip Nybegynder
10. februar 2006 - 21:06 #5
Jeg går ud fra din domain server er 2003, og din standard ldap port (389) er åben,
jeg formoder også du peger på din domain controller og ikke din exchange server når du laver et ldap opslag, er det rigtigt?
Avatar billede asp3200 Nybegynder
12. februar 2006 - 15:35 #6
Du har ret, der er sat canon mand på sagen nu:)
Avatar billede mip Nybegynder
14. februar 2006 - 22:46 #7
Hvad mener du med jeg har ret?

Jeg er selv Canon mand, så hvis jeg kan få en form for kontakt til dig, kan jeg tale med den tekniker der skal ud til dig.

mip
Avatar billede asp3200 Nybegynder
15. februar 2006 - 09:42 #8
Jeg mener at du har ret i det du siger mht exchange og domain controller. Skal siges nu kan den godt lave ldap opslag via ldapbrowser. Dog brokker printeren sig over forkerte timer settings på serveren. Men nu er der tilkaldt canon mand som må fikse fejlen, er ikke en server fejl ihvertfald. Tak for hjælpen.