Avatar billede vildrede Nybegynder
06. februar 2006 - 10:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WinXP crasher når jeg afspiller video filer

Hey, jeg ved ikke om det er den rigtige kategori men jeg prøver:

I går begyndte min PC at fryse hver gang jeg afspillede en video fil (divx, mpeg osv.) i Media player, WinDVD og også hvis der blev spillet en video fil i exploreren. Jeg tror ikke at det er et codec problem for her til morgen fryser den også (nogengange) under opstart, lige før den loader XP desktop op.
Jeg har kørt vira tjek/spyware tjek og lavet et System Restore uden held. Mit grafikkorts køler kører på fuld knald og jeg har ikke haft problemer med det før.
Avatar billede vildrede Nybegynder
06. februar 2006 - 11:03 #1
Hm... nu går det da helt galt. Jeg kørte lige en REG cleaner og så låste Maskinen midt i programmet. Gad vide om der er noget, der er ved at stå af?
Kan man tjekke det på nogen måde UDEN at skulle skifte dele ud? (er IKKE min stærke side:))
06. februar 2006 - 11:13 #2
For at ta' den software mæssige metode først - følg guiden herfra ->
http://www.eksperten.dk/artikler/755

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
06. februar 2006 - 11:14 #3
Avatar billede vildrede Nybegynder
06. februar 2006 - 11:34 #4
tak for påmindelsen. :) År og dage siden jeg har været herinde.
Jeg tjekker dit link.
Avatar billede vildrede Nybegynder
06. februar 2006 - 15:42 #5
Jeg kørte en REG cleaner igen og tjekkede min system disk for fejl - nu virker video filer igen og den er ikke crashet endnu...
MEN nu har jeg ingen lyd på, heller ikke almindelige musik filer siger en DYT...
Avatar billede zib Nybegynder
06. februar 2006 - 16:30 #6
jeg har samme problem kan du fortælle hvordan du brugte reg cleaner kan ikke finde ud af det program
Avatar billede vildrede Nybegynder
07. februar 2006 - 09:33 #7
Programmet jeg brugte hedder RegSupreme, den scannede for fejl i basen og jeg bad den om at udrette fejlene.
Avatar billede vildrede Nybegynder
09. februar 2006 - 10:34 #8
problemet lader til, at være løst. DR1 læg et svar hvis du vil have point. :)
09. februar 2006 - 16:30 #9
Øhhh - for hvad ?
09. februar 2006 - 16:30 #10
Du ka' evt. rulle dette trix -> http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede vildrede Nybegynder
10. februar 2006 - 14:27 #11
jeg går ud fra, at det har været ET af de handlinger jeg gjorde, der hjalp. Om det var en reg cleaner eller de forsk. programmer(de fandt yderligere mange fejl) i dit link, ved jeg så ikke.
Avatar billede vildrede Nybegynder
20. februar 2006 - 22:08 #12
lukkes.