Hjælp til udbygning af system til spil.
Hej jeg sidde rog rodder med et RPG kamp system som handler om hvor stor spillernes chance for at ramme hinanden er. Og undrer mig over hvordan jeg skal sammensætte det. Og jeg er så kommet frem til:Chance for at ramme: 100 * 2 * alvl / (alvl + flvl)
alvl = angribers level
flvl = forsvarers level
Men det kommer ikke rigtig til at hænge sammen i længden for
for hvis begge spillere er level 10 så er chancen for at ramme 100% men hvis der er en level 8 og en level 10 mod hinanden så:
level 8 chance for at ramme level 10: 88,8%
level 10 chance for at ramme level 8: 111,1%
Og det kan jo ikke være sådan at hvis angriberen er højere level end forsvareren så rammer han hver gang, det skal jo variere lidt?
Nogen der har en idé til hvad jeg mere kunne putte i?
F.eks noget der steg hver level eller lign.
Eller hvis i kunne linke til steder jeg kunne få inspiration ville det også være nice.
Alle svar er acceptable og hjælpsomme.
mvh Apoze