Avatar billede werter Nybegynder
05. februar 2006 - 20:23 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

Netværkskort kan ikke findes på min 2 år gamle Zitech computer

Jeg har haft formateret min Zitech computer, men her efter jeg har fået installeret Windows XP Home igen kan jeg ikke finde mit onboard netværkskort.

Der står at netværkskortets producent er Microsoft, men jeg har ikke kunnet finde nogle drivere, og der har ikke fulgt nogle drivere med.

Jeg kan ikke komme på nettet, da jeg ikke har forbindelse til netværkskortet. Jeg har virkelig brug for hjælp..
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 20:27 #1
prøv med Sandra fra SiSoftware om den kan se hvad det er for et kort.
Avatar billede werter Nybegynder
05. februar 2006 - 20:30 #2
Hvor kan jeg hente det?
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 20:34 #3
SiSoftware.com :)
Avatar billede werter Nybegynder
05. februar 2006 - 20:42 #4
Jeg har hentet Lite, hvad skal jeg så gøre?

Altså efter installationen :)
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 20:46 #5
køre programmet så du kan se hvilket hardware du har
Avatar billede werter Nybegynder
05. februar 2006 - 20:46 #6
Jamen der er rigtig mange valgmuligheder når programmet er åbnet, hvad skal jeg vælge?
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 20:57 #7
kør system summary
Avatar billede werter Nybegynder
05. februar 2006 - 21:44 #8
"Network Services
X Network Drivers Enabled No"
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 21:52 #9
hvad hvis du prøver pci information
Avatar billede halifax Nybegynder
05. februar 2006 - 22:18 #10
"Network Drivers Enabled No" - Jammen, kan det ikke være fordi onboard netkort af en eller anden årsag er blevet disabled i BIOS.
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 22:20 #11
Prøv at kigge i bios
Avatar billede kim Nybegynder
05. februar 2006 - 22:21 #12
du har kigget her http://drivers.zitech.dk/ ikke ?
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 08:13 #13
Nej har ikke kigget på Zitechs driverliste, da jeg ikke ved hvad mit netkort hedder :)
Avatar billede kim Nybegynder
06. februar 2006 - 09:40 #14
kan du ikke prøve dig frem ?
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 14:24 #15
I bios hvad er det helt bestemt jeg skal vælge?
Avatar billede kim Nybegynder
06. februar 2006 - 15:22 #16
led efter onboard network
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 15:29 #17
Jeg har kigget efter det, men jeg kan ikke finde noget med network nogen steder..
Avatar billede kim Nybegynder
06. februar 2006 - 15:30 #18
hvad hedder din Zitech computer
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 15:36 #19
Her er lidt fra fakturaen, da jeg købte computeren:
- Zitech Athlon XP 2800+ LN mSor
- M/B SocA BioStar M7NCG 400 R
- AMD Athlon XP 2800+ 512KB U/K
Avatar billede kim Nybegynder
06. februar 2006 - 15:49 #20
prøv denne SIS900 10-100 Onboard
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 15:52 #21
Dit bundkort er fra NioStar og er formentlig dette
http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/board.php3?name=M7NCG%20400

Netkortet er Realtek RTL8201BL PHY

Chipset driver ver. 1.14 download
http://www.biostar.com.tw/support/driver/model.php3?name=M7NCG%20400&os=
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 15:54 #22
BioStar bundkort, ikke NioStar  :)

Nej, kim. Han skal formentlig ikke have driver til SiS chipset. Hans bundkort har nForce2 chipset.
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 16:10 #23
Nu har jeg prøvet at installere den software, men den kan stadig ikke finde min internetforbindelse..

System Summary:
"Network Services
<i> Adapter NVIDIA nForce MCP Networking Adapter"
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 16:22 #24
Er netkortet nu installeret som det skal være?

Hvordan vises netværkskort i Enhedshåndtering? Står der "Denne enhed fungerer korrekt" - eller er der gult tegn over det?
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 16:26 #25
"Denne enhed virker korrekt."

Men når jeg prøver at køre TDC's Bredbånds installation siger den:
"Der kunne ikke etableeres forbindelse til internettet.

Kontroller at alle kabler er korrekt tilsluttet både din computer og dit bredbåndsudstyr."

Det skal lige bemærkes at der kører 3 computere på den nuværende bredbåndsopsætning, så det kan ikke være en fejl med bredbåndsudstyret, og jeg har ikke ændret på kablerne til computeren siden det fungerede.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 16:35 #26
N u kender jeg ikke TDC's Bredbånd så jeg er nok ikke den rette til at hjælpe med det. Men vi fik da dit netværkskort installeret.  :o)

Er de tre computere koblet til nettet via en router, og får de i så fald tildelt en IP fra routeren via DHCP? Og i så fald skal du have netkortet konfigureret til automatsk at modtage IP.
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 16:39 #27
Computeren har fungeret fint med routeren og internetforbindelsen før, så jeg tror ikke det er det der er problemet..
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 16:40 #28
Btw. jeg udvider til 200 point, så der er også er noget for hjælp til at få det hele til at fungere :)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 16:53 #29
Jammen, får du overhovedet tildelt en IP adresse?

Gå i Egenskaber for Internetforbindelse (kontrolpanel).
Er Internetprotokol TCP/IP installeret? Klik på den og vælg Egenskaber. Er der afmærket i Hent automatisk IP?
Eller skal du have angivet en fast IP (igen husk, jeg kender ikke specielt til opsætning af TDC Bredbånd) Men det er jo en forudsætning for at komme på nettet, at du får en IP.
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 16:56 #30
Den står på "Hent automatisk IP"..

Og det stod den også på før..
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 17:02 #31
Se efter om du får tildelt en IP og hvilken. Klik Start - Kør, skriv cmd klik ok. Skriv kommandoen ipconfig /all
Forlad skærmen ved at skrive exit.
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 17:03 #32
Næh, jeg har ikke fået nogen IP, men får jeg ikke først det tildelt når min bredbåndsforbindelse er installeret?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 17:13 #33
Så gå i Netværkssteder og kør guiden Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk.
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 17:31 #34
Den siger min NVIDIA nForce MCP Networking Adapter er afbrudt..
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 03:18 #35
Aner ikke, hvordan du starter den. Se i din manual til bundkortet.

MCP betyder "Media and Communications Processor". Det er noget specielt for nForce2 chipset bundkort - det er en slags indstiks kort som indeholder både audio processor, netværk og - i nogle tilfælde - modem stik. Se mere forlaring her
http://www.digit-life.com/articles/nvidianforcemcp/index.html

Hvis du med Google søger på " NVIDIA nForce MCP Networking Adapter " får du et hav af sider. Måske fordi mange har problemer med det, hvem ved?    :)

Netkortet er tilsyneladende sat rigtigt op ifølge dine tidligere oplysninger som "Denne enhed virker korrekt." og "Hent automatisk IP"..

Og jeg aner ikke, hvorfor den nu siger Networking Adapter er afbrudt. . .
Avatar billede werter Nybegynder
07. februar 2006 - 22:08 #36
Men kan det ikke løse problemet hvis man indsætter et ikke onBoard netkort og installerer det?
Avatar billede werter Nybegynder
08. februar 2006 - 14:15 #37
Jeg løste så problemet ved at sætte et nyt netkort i fra 3com..

Smid et svar hvis I vil have point :)
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2006 - 02:11 #38
Det skal kun være en LILLE sjat for medgået tid og ulejlighed.  :)
Ellers behold dem selv.