Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 12:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

tr/spy.bombka

hej... her i dag da jeg tændte min comp fandt min virusscanner en virus der hed tr/spy.bombka

jeg tror det er en trojan, og den var i to filer, begge to uninstall.exe filer til to forskellige programmer.

Jeg prøvede så at finde ud af hvad den gør... men en googling gav ingen brugbare resultater.

så vil høre om nogen her kender til ovennævte virus/trojan ?
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 12:14 #1
http://www.arlet.dk/index.html?/ewidohjt

følg vejledningerne og kom med loggene fra Ewido og HijackThis.. ;)
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 12:47 #2
her kommer logfilerne så.
ewido:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            12:43:26, 05-02-2006
+ Rapport-Checksum:        E349CB73

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} -> Spyware.Alexa : Renset med backup
    :mozilla.10:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.11:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.21:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    :mozilla.30:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.31:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.32:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.33:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.34:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.35:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.42:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    :mozilla.67:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    :mozilla.68:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    :mozilla.69:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    :mozilla.70:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    :mozilla.79:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    :mozilla.80:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Renset med backup
    :mozilla.81:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Renset med backup
    :mozilla.82:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    :mozilla.83:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Questionmarket : Renset med backup
    :mozilla.96:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.97:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.98:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.100:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.101:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.102:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.103:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.104:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.132:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    :mozilla.137:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.139:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.140:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.146:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Qksrv : Renset med backup
    :mozilla.147:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Qksrv : Renset med backup
    :mozilla.162:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Renset med backup
    :mozilla.163:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Renset med backup
    :mozilla.164:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Renset med backup
    :mozilla.165:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Renset med backup
    :mozilla.167:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.181:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Liveperson : Renset med backup
    :mozilla.182:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Liveperson : Renset med backup
    :mozilla.185:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Googleadservices : Renset med backup
    :mozilla.186:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Renset med backup
    :mozilla.187:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Renset med backup
    :mozilla.198:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Revenue : Renset med backup
    :mozilla.219:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.229:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.230:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.244:C:\Documents and Settings\Niels Christian\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\rkzpmaxg.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Estat : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 12:47 #3
HiJackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Niels Christian\Skrivebord\hijackthis\hjt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] "C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe" /autostart
O4 - Startup: Miranda IM.lnk = C:\Programmer\Miranda IM\miranda32.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O23 - Service: AntiVir Scheduler (AntiVirScheduler) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 12:54 #4
er denne HijackThis log taget i Fejlsikret tilstand.. ?

hvis dette er tilfældet så skal du køre en ny skanning med HijackThis i normal tilstand og kopiere loggen ind.. :)
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 12:57 #5
k... laver lige en ny så :).. hehe
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 12:58 #6
HiJackThis log i NORMAL tilstand:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\Skype\Skype.exe
C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe
C:\Programmer\Miranda IM\miranda32.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\Documents and Settings\Niels Christian\Skrivebord\hijackthis\hjt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] "C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe" /autostart
O4 - Startup: Miranda IM.lnk = C:\Programmer\Miranda IM\miranda32.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O23 - Service: AntiVir Scheduler (AntiVirScheduler) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 13:05 #7
hvilke programmer indeholder denne "uninstall.exe" ?
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 13:09 #8
først var det en bitcomet (program til at hente torrentz).. den wipede jeg med antivir, så var der en i googletalk.. den deletede jeg så
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 13:11 #9
ok.. prøvat køre en skanning med antivir.. hvis den ikke finder noget så er du clean .. hvis den gør så må vi tage hårdere midler i brug.. ;)
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 13:14 #10
jeg kørte en fuld scanning af mit c-drev da jeg fandt ud af jeg havde virus.. og den fandt intet... altså det var efter jeg havde wiped/deleted med guard

men prøver lige en fuld.. af alle drev.. men det kommer nok til at tage noget tid.
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 13:15 #11
men jeg synes bare det ville være interresant at vide hvad det er for noget... men vigtigst self. at det kommer væk :)

men der er tilsyneladende intet info om den
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 13:21 #12
den er vist ukendt for os "dødelige" men antivir ved jo godt hvad det ;)
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 13:28 #13
ja.. det er godt nok at den finder den... men endnu bedre hvis der også var lidt dokumentation om den :)
men der må vel også være grænser med et gratis antivir :D
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 13:30 #14
nej tror jeg ikke.. Antivirus programmer vil da også gemme lidt om deres oplysninger.. men f.eks kan alle filer ikke dokumenteres .. også når du tyder HJT .. der er bare nogle filer der ikke er "opfundet" endnu .. Man må bare stole på programmerne.. :)
Avatar billede nc Nybegynder
05. februar 2006 - 14:14 #15
'no vira was found'

så må det jo være som det skal...

mange tak for hjælpen
Avatar billede fazli Nybegynder
05. februar 2006 - 14:17 #16
takker for point.. :)