Avatar billede kirsten27 Nybegynder
04. februar 2006 - 16:48 Der er 12 kommentarer

Sletning af Temp filer

Jeg har været i Windows/Temp og slettet en del filer som jeg var sikker på kunne slettes. Men der står stadig væk nogle som hedder
PAV f.eks. 578  FIL.  Hvad er det for nogle.Kan de slettes
Avatar billede hldc Nybegynder
04. februar 2006 - 17:05 #1
04. februar 2006 - 17:24 #2
Nøjagtigt mappe/filnavn ?
04. februar 2006 - 17:24 #3
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2006 - 19:56 #4
bruger du Panda Antivirus Program ? hvis du gør det, er det filer som programmet bruger når det arbejder.

PAV 578  FIL. er det, det præsise navn på filen ?
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
05. februar 2006 - 01:06 #5
Ja,vi bruger Panda Platinum Internet Security som fungerer til fuld tilfredshed.Har brugt det i et par år.Det er det præsise navn på filen.Der er en del flere med andre numre end 578. Nogle er angivet med 0 andre indhold op til 2000kb. Vi har slettet måske 20-30 stykker, som ligger i papirkurven,hvis de skal gendannes igen.Maskinen fungerer tilsyneladende godt nok.Det underlige er, at alle er dateret i år 2006,hvor vi ikke har rørt ved Panda.
Vi har også Reg Cleaner som bruges regelmæssigt.Er de andre ovenstående bedre?
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2006 - 03:16 #6
ok, de PAV filer du har slettet har ikke været i brug og det betyder måske så ikke någet at det er gjort, men gem dem i et stykke tid, for at være på den sikre side.. søg evt. på Pandas's Support sider.
Regcleaner er til oprydning i Windows Regisreringsdatase, de andre foreslåede programmer er til at rydde op med i Windows midlertidige/temp filer/mapper med.
Det er to gode programmer, manualer til begge programmer findes her under Danske Manualer: http://www.abovergaard.dk/index.htm
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
05. februar 2006 - 10:33 #7
Vi har gendannet de filer som lå i papirkurven bare for en ordens skyld. Mange af dem indeholdt ingenting et  0  og de kan vel slettes.Eller hvad?
Hvilket en af de oprydningsprogrammer vil du anbefale.De må ikke være for indviklede at indstille.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2006 - 12:40 #8
jo det er normalt at man kan slette hvad der ligger i de mapper, nu er jeg ikke Panda ekspert og ved ikke hvad programmet bruger af filer og hvilke der er nødvendige for at køre, men som sagt slet dem og la dem ligge i skraldespanden et stykke tid, køre alt normalt så slet dem helt ;)
Der er lidt der skal indtilles i begge programmer, kig i manualerne og se hvilket du synes ser nemmest ud at ha med at gøre, siger det på denne måde da jeg ikke ka anbefale det ene frem for det andet, da de begge er 2 rigtig gode programmer :)
Empty Temp Folders: http://www.abovergaard.dk/index.htm#/manualer/emptytempfolder.htm
IE Privacy Keeper: http://www.abovergaard.dk/index.htm#/manualer/ieprivacykeeper.htm
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
05. februar 2006 - 16:21 #9
Har været lidt på rundtur i drev C og E. I C drev er slettet alle pav filer med 0 indhold.Ligger i papirkurv.Men når de er tomme er det vel ingen ulykke.Senere kommer så de indholdsrige filer for tur. På E drev ligger en temp fil som hedder PDT 4086 tmp  131392kb tmpfil som åbnes med Explorer.Hvad er det?og kan den slettes?  På D. drev ligger 12 TMP filer temmelig store også med betegnelsen PDT  temp filer.Kan de slettes?
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2006 - 16:34 #10
jeg ved ikke hvilke filer det er... en måde at rydde op på er foreks denne:
http://www.theeldergeek.com/disk_cleanup_utility.htm
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
07. februar 2006 - 22:35 #11
Har prøvet at installere Emptytempfolder, men et eller andet gik galt.Ville så slette det igen.Der kommer en dialogboks som siger, at det ikke er muligt at slette fil;Kildekoden eller Disken kan ikke læses.Har ellers en manual om installering af programmet fra spywarefri.Inden download af program skulle cookies,filer og oversigt slettes samt en batfil hentes,som renser temp.(cleantempxp2k.bat).Det hjalp også.Men nu vil jeg gerne af med emptytempfolder som ikke fungerer.Men hvordan kommer jeg af med den?
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
17. februar 2006 - 11:44 #12
Har selv løst gåden