Avatar billede reptail Nybegynder
04. februar 2006 - 11:42 Der er 7 kommentarer

Problem med random reboot under kørsel af spil

Hej.

Er nogen der har oplevet at deres computer rebooter helt uden varsel? For det gør min nemlig. Det sker når jeg sidder og spiller et nyere spil (ca. fra 2003 og frem).

Jeg får hverken blå skærm eller den der "Systemet er genstartet efter en alvorlig fejl"-boks, min skærm går bare sort i ca. 3 sek og så rebooter den.

Jeg har på fornemelsen at det kan være DirectX der laver problemet, da ældre spil som dem i Command and Conquer serien, ikke sbaker nogen problemet. Af spil jeg ved min computer rebooter i er Need For Speed - Most Wanted, Tiger Woods PGA Toor 2005 & 2006, m.fl.

Mine system spefikationer er:
Bundkort: ASUS A8N-E
CPU: AMD 64 3500+
GFX: ASUS Extreme N6600GT (nVidia 6600 GT (PCI-Express))
OS: Windows XP SP2 (32bit)

Har installeret nyeste driver til gfx, bundkort, cpu og directx.

HÅber der er en der kender en løsning eller i det mindste ved om det er muligt evt. at finde en crash-log.

På forhånd tak.

//Casper Sparre
Avatar billede jokkejensen Novice
04. februar 2006 - 11:47 #1
Det kunne også være din cpu der blev for varm.. prøv at installere noget software der holder øje med varmen fra din cpu, og giver en bestemt hyle toner før den bliver "for" varm..

Der følger som regel noget software med de nye bundkort der kan det..

/JJ
Avatar billede hldc Nybegynder
04. februar 2006 - 11:53 #2
For at se hvilken fejl den kommer med inden genstart...

Start - kontrolpanel - system - avanceret - indstillinger under start og genoprettelse - fjern flueben ud for  genstart automatisk
Avatar billede reptail Nybegynder
04. februar 2006 - 12:04 #3
jokkejensen: det prøver jeg...

hldc: Det har jeg gjort og den genstarter alligevel!
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2006 - 12:27 #4
kig i din logbog:

|Kontrolpanel | Administration | Logbog| se efter røde krydser under Program og System

du ka køre en test med DirectX:

|Startmenu|Kør| skriv, dxdiag , kør de test der er under de forskellige faneblade.
Den seneste version af DirectX er 9.0c
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2006 - 12:32 #5
dette program "Everest Home" viser hvad du har af hardware i komputeren + temperatur på harddisk og cpu, http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede reptail Nybegynder
04. februar 2006 - 13:16 #6
gratis: Har tjekket logbogen og de eneste fejl der er er at min apache server raportere at den ikke blev lukket korekt :( jeg har installeret Everest Home samt sat programmet "ASUS PC Probe" til at advarer mig hvis temperaturen kommer op i nærheden af det hvor mit system automatisk rebooter.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2006 - 13:22 #7
ok, kig om der er någet her der kan lede dig på sporet, http://www.computerhope.com/issues/ch000605.htm