Avatar billede cen Nybegynder
04. februar 2006 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start på asp.net 2.0

Jeg ved den har været oppe mange gange, men syntes ikke jeg har kunne finde noget brugbart - Kan godt være det bare er mig :) - men prøver altså lige selv.

Jeg har før arbejdet meget med php, men føler efterhånden jeg bliver nødt til at lære asp.net, da det lyder som vejen frem.

Men spørgsmålet er enkelt, hvordan kommer jeg igang med asp.net?
Findes der nogle gode toturials, til f.eks. hvordan man laver en gæstebog, et forum, eller andre "simple" ting :)

Mvh.

Christian
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. februar 2006 - 11:41 #1
der findes rigtig mange ....
du kunne starte med at hente et miljø at udvikle i - det er ikke et krav, men det er absolut rarest med sådan et.

du kan hente et fremragende et her:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/

og så kan du kigge her:
http://www.asp.net
det er et rigtig godt entrypoint, hvor du kan finde diverse ting og sager... tutorials, kontroller, beskrivelser etc.
og... hvis du kigger under download - kan du finde nogle færdige løsninger du kan hente og arbejde videre med.

mvh
Avatar billede cen Nybegynder
04. februar 2006 - 11:46 #2
Jeg har hentet VWD :) sidder og leger med det nu.
Men vil da tage mig et ekstra gik undt på asp.net, og se om der er noget der kan hjælpe mig på vej :)
Avatar billede hnteknik Novice
04. februar 2006 - 17:20 #4
Hvis du skal i gang med ASp.NET 2 som jeg, så kommer du altså ikke udenom at se på dette link:

http://blog.cronberg.dk/PermaLink.aspx?guid=2b233ccc-1a32-4972-b675-6561f76dd9fb

Michelle Cronbergs Blog !!

Henrik
Avatar billede cen Nybegynder
02. august 2010 - 22:10 #5
Lukket